تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با اشاره به اینکه استفاده نادرست از فضای مجازی نظام خانواده را مختل می‌کند، گفت: باید با بسیاری از کانال‌های مبتذل برخورد شود همانطور که در تمام دنیا شبکه‌های مفاسد اخلاقی کنترل می‌شود .
کد خبر: ۴۸۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 19 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در آیین اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی اظهار کرد: امروزه غیرت خانوادگی از چالش‌هایی است که در خانواده و خانه آباد وجود دارد.

وی با اشاره به فضای مجازی و فرصت‌ها و تهدیدهای آن، افزود: در حال حاضر اعتیاد در فضای مجازی پر خطرتر از اعتیاد به مواد مخدر است که در دنیا برای درمان بالینی این بیماری کلینیک‌های فضای مجازی ساخته اند.

حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: از چالش‌های جدی فرزندان در سنین جوانی و بزرگسالی فضای مجازی است که آن‌ها را گرفتار این آسیب و آفت کرده است.

وی گفت : در ابتدا افراد بایستی فرهنگ استفاده از آن را یاد گرفته بعد وارد این فضا شوند و در غیر این صورت این فضا برای آن‌ها سم محسوب می‌شود .

حجت‌الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه استفاده نادرست از فضای مجازی نظام خانواده را مختل می‌کند، گفت: باید با بسیاری از کانال‌های مبتذل برخورد شود همانطور که در تمام دنیا شبکه‌های مفاسد اخلاقی کنترل می‌شود .

وی با اشاره به اینکه هنر از دیگر چالش خانه آباد محسوب می‌شود، تصریح کرد:یکی از نهادهای تمدنی کشور هنر ایرانی است که از مصادیق آن می‌توان به هنر معماری اشاره کرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه صنایع دستی از دیگر هنرهای مردم کشور است، خاطرنشان کرد: در صورتی که صنابع دستی دیگر کشورها بررسی شوند، بخش قابل توجهی از صنایع دستی آن‌ها منشا ایرانی دارد.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی یک هنر نبوده بلکه حکمت به شمار می رود، گفت: صنایع دستی از ارزش بالایی برخوردار است که باید افراد قدردان این صنایع باشند.

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ادامه داد: در سنت ایران اسلامی هنر موسیقی با عرفان پیوند دارد که چالش هنر با چالش جدی مواجه است در صورتی که هنر ایرانی از خانه و جامعه ما بیرون رود و هنر بیگانه وارد شود قطعا رفتارها و اندیشه‌ها تغییر خواهند کرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه به دو معضل فقر و بیکاری در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: منشا فقر و بیکاری در جامعه سوء تدبیر و تنبلی نسل جوان است.

وی با اشاره به اینکه معیشت چالش دیگر خانه آباد است، تصریح کرد: امروزه بیکاری و مشکلات معیشتی از چالش‌های جامعه هستند و زمانی بخش رونق تولید داخلی تحقق می‌‎یابد که ساختارهای اقتصادی در کشور اصلاح شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: ساختار بانک‌ها نیز باید اصلاح شود که قطعا برخی سیاست‌های بانک‌ها مانع تولید داخلی هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار