مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات پرداختی به شرکت‌های تعاونی در سال 95 مبلغ 20 میلیارد تومان بوده که توسط 35 تعاونی جذب و موجب ایجاد 380 فرصت شغلی جدید در استان شد.
کد خبر: ۴۸۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 19 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عباس جزایری در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از 16 هزار و 740 نفر تعهد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال در استان برای سال 96، تاکنون 6 هزار و 740 فرصت شغلی محقق شده است، در واقع 40 درصد این تعهدات اجرایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی در سال 95 به میزان 3 میلیارد تومان بوده است، افزود: همچنین مصوب شد که 75 طرح مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر 315 میلیون تومان راه‌اندازی شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از محل 20 هزار میلیارد تومان که برای این امر اختصاص داده شده است، اگر چه عنوان شده اولویت پرداخت با پشتیبان‌ها است اما به صورت انفرادی نیز تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، به عبارت دیگر هم به پشتیبان‌ها و هم افرادی که قصد راه‌اندازی مشاغل خانگی داشته باشند تسهیلات اعطا می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که حداقل 3 هزار و 500 فرصت شغلی در این زمینه در استان ایجاد شود.

جزایری با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم بین بانک‌ها صورت گرفته تا پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در روستاها و مناطق عشایری به صورت راحت‌تری و با حداقل یک ضامن اجرایی شود، اضافه کرد: مشاغل خانگی شامل 307 عرصه اعم از قالی‌بافی، صنایع دستی، حوزه ارشاد و فرهنگ اسلامی و کارهای تبلیغاتی، گردشگری، جهاد کشاورزی و... است و مردم برای دریافت تسهیلات متناسب با نوع شغل خود به دستگاه‌های اجرایی مربوطه مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شرکت‌های تعاونی در سال 95 افزایش داشته، تصریح کرد: تسهیلات پرداختی به شرکت‌های تعاونی در سال 95 مبلغ 20 میلیارد تومان بوده که توسط 35 تعاونی جذب و موجب ایجاد 380 فرصت شغلی جدید در استان شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به برنامه اشتغال فراگیر یا طرح کاج اشاره و عنوان داشت: این طرح با سه محور تقسیم کار ملی، طرح‌های حمایتی و طرح‌های مداخلاتی بوده و طرح کاج ازجمله زیرمجموعه‌های طرح‌های مداخلاتی است.

جزایری در ادامه بیان کرد: اهداف طرح کاج افزایش مهارت و اشتغال‌پذیری، افزایش اشتغال و... است و مشوق‌هایی برای کارفرمایان، مهارت آموزش در محیط کار واقعی و کارورزی را به دنبال دارد، جامعه هدف این طرح دانش‌آموختگان جویای کار و متقاضیان کارورزی بر اساس نیاز کارفرما هستند.

وی یادآور شد: سن افراد متقاضی ثبت نام دوره کارورزی در دوره کاردانی 25 سال، کارشناسی 28 سال و کارشناسی ارشد 33 سال است که این افراد باید فاقد سابقه پرداخت بیمه به مدت سه ماه یا بیشتر باشد، کل دوره کارورزی 4 تا 6 ماه است و در این طرح یک سوم حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به آن‌ها پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار