تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی، سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از خرید 50 هزارتن از محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خبر داد و گفت: مطالبات گندمکاران استان نیز امسال در زمان مقرر پرداخت شد.
کد خبر: ۴۸۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 19 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید رضا دانش اظهارکرد: تا پایان زمان برداشت، بیش از 21هزارتن محصول گندم دیگر از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می شود.
وی بهبود کیفیت و کاهش افت محصول گندم تولیدی در سال زراعی جاری را یادآورشد و گفت: بارش های بهاری، مبارزه گسترده با افت سن گندم از عمده دلایل افزایش کیفیت این محصول در استان است.
معاون بهبود گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، تعداد مراکز خرید محصول گندم مازاد بر مصرف استان را 43 مرکز عنوان کرد و تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده بهای هرکیلوگرم محصول گندم مرغوب 13هزار ریال قیمت گذاری شده است.
دانش با اشاره به تامین بیش از 4 هزارو 400 تن بذر اصلاح شده گندم و جو برای کشت پاییزه سال جاری کشاورزان استان تصریح کرد: این میزان بذر اصلاح شده و سازگار با اقلیم استان از اواسط شهریورماه امسال قابل توزیع بین بهره برداران متقاضی می باشد.
افزون بر 60 هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم و 22 هزارهکتار نیز زیر کشت جو قرار گرفته است که پیش بینی می شود امسال 112هزارتن محصول گندم و 40 هزارتن نیز محصول جو برداشت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار