معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی مظهر دموکراسی در جامعه هستند، گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید برنامه خود را تدوین کنند.
کد خبر: ۴۸۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 19 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در نخستین کارگاه آموزش توجیهی اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان، با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی در توسعه استان نقش بسزایی دارند، اظهار کرد: فرصت‌های بسیاری برای توسعه‌یافتگی استان وجود دارد که با انتقاد حل نمی‌شوند و نیازمند همدلی، همگرایی و همفکری همگان است.

وی افزود: اجرای پروژه‌هایی از جمله آزادراه لردگان به ایذه، شهرکرد به فولادشهر، راه آهن، تبدیل راه‌های چهار خطه به شش خطه و تامین منابع آب در بخش کشاورزی می‌تواند در توسعه استان نقش بسزایی داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استاندار با بیان اینکه وجود شوراها امری ضروری و مهم است، ادامه داد: بهترین عامل رسیدن به دموکراسی، واگذاری امور به شوراهای محلی بوده است.

وی گفت: انتظار است شوراهای اسلامی شهر و روستای به سمت منافع عمومی حرکت کرده تا محبوبیت عمومی ایجاد شود در غیر این صورت، با شکست مواجه خواهند شد.

امیری تاکید کرد: بایستی افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های شهرداری مدنظر شوراها قرار گیرد که می‌توان با ایجاد واحدهای تولیدی و ایجاد ارزش افزوده در شهرداری‌ها برای خدمت رسانی و افزایش درآمد به شهرداری‌ها کمک کرد.

وی گفت: بایستی شوراها واگذاری امور شهرداری به بخش خصوصی، برون‌سپاری، قانون‌گرایی و دوری از مدیریت مشغله و نظارت بر توسعه طرح‌های تفضیلی و هادی را سر لوحه کار خود قرار دهند.

امیری با اشاره به اینکه شوراها باید برنامه خود را تدوین کنند، تصریح کرد: این برنامه باید پنج ساله و دارای چشم‌انداز 20 ساله باشد تا برنامه ها برای دوره‌های بعد تداوم یابد.

وی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا درخواست کرد: در انتخاب شهردار با تجربه دقت کرده و با حساسیت بالا این شخص را انتخاب کنند زیرا شهردار علاوه بر حل مشکل مردم و پیشرفت شهر، باید بتواند برنامه مدیریت شهری را به درستی اجرا کند.

امیری در پایان اختصاص 160 میلیارد تومان هزینه برای گازرسانی به روستاها و مناطق صعب‌العبور استان، ایجاد یک هزار و 400 اشتغال در پتروشیمی لردگان، ایجاد اشتغال بیش از 600 نفر در فولاد سفید دشت، مکانیزه کردن کشاورزی به منظور تغییر در فرصت‌های شغلی و احداث 350 کیلومتر بزرگراه را از جمله اقدامات دولت یازدهم عنوان کرد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی استان اظهار کرد: عدم آموزش مهم‌ترین آسیبی بوده که شوراهای اسلامی را تهدید می‌کرد و موجب شده بود قانون‌گریزی رواج یابد و مدیریت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

اکبر منصوری با اشاره به اینکه آموزش هزینه نیست بلکه یک سرمایه به شمار می‌رود، افزود: بایستی اعضای شوراهای اسلامی کارها را به صورت برنامه محور آغاز کنند تا در مسیر توسعه و پیشرفت شهر مثمر ثمر واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار جزء وظایف کوچک شوراها است، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر نباید تنها به انتخاب شهردار بسنده کنند بلکه آن‌ها نیز مسئول آرامش مردم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار