تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور استان‌های شورای عالی استان‌ها گفت: متاسفانه بزرگ‌ترین چالش اکثریت اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا شهر عدم هماهنگی میان آن‌ها است.
کد خبر: ۴۸۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 19 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- علی احمدی در نخستین کارگاه آموزش توجیهی اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که به منظور آموزش اعضاء شوراها پرداخته است که امیدواریم در دوره جدید تعاملات سازنده و مطلوب میان وزارت کشور، دولت و شوراها حفظ شود.

وی افزود: شوراها تنها نهاد مدنی کشور هستند که طبق قوانین مصوب فعالیت می کنند.

احمدی گفت: علاوه بر اینکه شوراها در قبال مردم و شهر وظیفه دارند باید به جامعه شورایی کشور نیز ثابت کنند که امانت‌دار خوبی بوده‌اند و با پرورش نهال تنومند، بتوانند اقدامات و فعالیت‌های پر ثمر را به دوره‌های بعد تحویل دهند.

مدیرکل امور استان‌های شورای شورای عالی استان‌ها ادامه داد: امید است این نهاد مدنی بتواند گام‌های موثری به منظور پیشبرد اهداف و قوانین اساسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین چالش اکثریت اعضاء شورا عدم هماهنگی میان آن‌ها است، تصریح کرد: هماهنگی اعضاء شوراها و تعامل و هماهنگی شوراها با نهادهای حاکمیتی و دولتی از اولویت‌های اساسی شوراهای اسلامی است.

احمدی خاطرنشان کرد: طرح مدیریت شهری در مجلس، به 15 نهاد دولتی واگذار شده که این اختیارات باید به شوراها سپرده شود و با دادن این اختیارات، اعتماد ساختار اجرایی دولت به ناظران، تصمیم‌گیرندگان و مدیران شهری فراهم می‌شود.

به گفته وی، حدود هفت هزار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور مشمول آموزش‌های توجیهی می‌شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار