تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه سالانه 9 بافت فرسوده، بافت تاریخی و سکونتگاه غیر رسمی در چهارمحال و بختیاری بازآفرینی و ساماندهی می شود.
کد خبر: ۴۸۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 19 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- نریمان مصطفایی در جلسه بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در شهرکرد 3 محله مهدیه، اشکفتک و چالشتر و در شهرهای لردگان و فارسان، سکونتگاه غیر رسمی شناسایی شده است.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری برای سرعت بخشی به طرح بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی باید سند بازآفرینی شهری استان را تدوین کند.
مصطفایی تصریح کرد: مطابق برنامه ششم و هفتم توسعه سالانه ۲۷۰ محله و سکونتگاه غیر رسمی و ناکارآمد در کشور بازآفرینی و ساماندهی می شود.
وی ادامه داد: سکونت در بافت فرسوده، بافت نابسامان میانی، بافت تاریخی، بافت ناکارآمد شهری نظیر صنایع متروکه و بافت های با سابقه روستایی شامل اجرای طرح بازآفرینی و ساماندهی ستاد بازآفرینی شهری می شود.
مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی افزود: اجرای برنامه های توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی در سکونتگاه های غیر رسمی، برنامه های محرک توسعه و توانمندسازی اجتماعی در بافت فرسوده، توسعه و تجهیز فضای عمومی و مرمت و تعمیر بنای تاریخی در بافت تاریخی و برنامه های توسعه و پیشگیری در بافت های روستایی اولویت برنامه های ستاد بازآفرینی شهری است.
مصطفایی گفت: تشکل های مردم نهاد نقش اساسی و بازوی کمکی دولت در اجرای برنامه های بازآفرینی و ساماندهی این مناطق دارند.
سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی به نوعی پدیده های عمده ناپایدار کننده توسعه پایدار شهری است که به اصطلاح عامیانه حاشیه نشینی اطلاق می شود .
این بافت ها بدون مجوز و خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری در درون و یا خارج از محدوده قانونی شهر‌ها به وجود آمدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار