کارشناس مذهبی مطرح کرد
تابناک چهارمحال بختیاری- کارشناس مذهبی گفت: با توجه به اینکه خاندان پوسیده آل‌سعود، مسئولیت حج را بر عهده دارد، متاسفانه جایگاه سیاسی حج کمرنگ‌تر شده و فقط به مسائل مذهبی پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۴۸۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 20 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی در رابطه با جایگاه حج اظهار کرد: یکی از باشکوه‌ترین مراسمات و احکام اسلامی، مراسم حج است که اصل این عمل در طواف خانه خدا(کعبه) نمایان می‌شود.

وی در ادامه به انحراف کعبه از هدف اصلی‌اش قبل از زمان حضرت ابراهیم اشاره کرد و گفت: زمانی که حضرت ابراهیم خواستار احیای سنت اصلی کعبه شدند به شکستن بت‌های بت‌پرستان اقدام و در مقابل بت‌پرستان ایستادگی کردند، همچنین بعد از زمان حضرت ابراهیم تا زمان آمدن پیامبر خاتم که به حدود 2600 سال می‌رسد، مردم دوباره از اهداف اصلی کعبه دور شدند و آن‌ را با انحراف روبرو کردند، تا اینکه پیامبر به احیای حج ابراهیمی پرداختند.

فاطمی در خصوص شکوه حج افزود: جمع شدن میلیونی مسلمانان از کشور‌های مختلف در هر سال، باعث به وجود آمدن وحدت و اقتدار مسلمانان در مقابل دشمنان و عامل بزرگی جهت مقابله با استکبار و رسیدن به اهداف مسلمانان می‌شود.

وی به حج هدایت نشده در سال‌های اخیر پرداخت و اضافه کرد: در زمان فعلی و با توجه به اینکه خاندان پوسیده آل‌سعود که یک گروه گمراه هستند، مسؤولیت حج را بر عهده دارند، متاسفانه جایگاه سیاسی حج کمرنگ‌تر شده و بخش بزرگی فقط به مسائل مذهبی و عبادی پرداخته می‌شود.

کارشناس مذهبی در کلام پایانی خود بر پتانسیل بالای حج در دشمن‌شکنی و اقتدار مسمانان تأکید کرد و یادآور شد: ان شاء الله با سپرده شدن مسؤولیت برگزاری حج به افراد بصیر و اگاه در آینده، شاهد استفاده حداکثری از جایگاه حج در دنیای اسلام باشیم و وحدت و غرور روز افزون را در بین مسلمانان ببینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار