تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از رشد 15 درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 500 گردشگر خارجی به استان سفر کرده اند.
کد خبر: ۴۸۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 20 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری سوادجانی افزود: این تعداد گردشگر بیشتر از کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی، آمریکا، ترکیه و روسیه به استان سفر کرده اند.
وی ادامه داد: در حدود 60 درصد گردشگران خارجی با هدف تماشای جاذبه های بوم گردی و زندگی عشایر کوچرو و 40 درصد گردشگران با اهداف تجاری و اقتصادی به استان سفر کرده اند.
عسگری سوادجانی همچنین از اقامت 500 هزار نفر شب گردشگر داخلی در همین مدت در استان خبر داد و گفت: این تعداد گردشگر داخلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد هشت درصدی برخوردار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، تقویت فعالیت های بازاریابی و تبلیغات، حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای گردشگری کشور، رشد 50 درصدی آموزش های ویژه راهنمایان تورهای گردشگری، رشد چهار برابری زیرساخت ها و رشد 20 درصدی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را از مهمترین عوامل رشد جذب گردشگر در این استان برشمرد.
عسگری سوادجانی خاطرنشان کرد: بیش از 450 جاذبه تاریخی، طبیعی و بوم گردی و 12 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده که زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کرده است.
سال گذشته در حدود 5 هزار و 100 گردشگر خارجی به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و در حدود 700 هزار نفر شب گردشگر داخلی در استان اقامت گزیدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار