تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و عمران امورعشایر چهارمحال و بختیاری از تولید 10 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کوچرو از زمان استقرار در مناطق ییلاقی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تولید پروتئین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۸۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 20 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- یدالله چراغپور مطلوب بودن بارش های بهاری و غنی بودن اغلب مراتع مناطق ییلاقی، مهار و کنترل به موقع بیماری دامی از جمله 'تب برفکی' توسط شبکه های دامپزشکی را ازعمده دلایل افزایش تولید گوشت قرمزعشایر استان دانست.
وی اعطای تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای عشایری به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز فصول سرد سال در مناطق قشلاقی توسط دولت تدبیر و امید را از دیگر دلایل افزایش تولید پروتئین در بین عشایر کوچرو عنوان کرد.
معاون توسعه وعمران امورعشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عشایر در 85 درصد از گستره جغرافیایی این استان پراکنده‌اند، اظهار کرد: جمعیت عشایر استان 126 هزار نفر است که 25 درصد گوشت استان توسط این قشر تولید می‌شود.
وی افزود: عشایر استان با داشتن یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بیش از 60 درصد تولیدات دامی استان را تامین می‌ کنند.
وی از تولید 19 هزار و 103 تن محصولات لبنی توسط عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی استان رد سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت نیز250 تن محصول پشم گوسفند توسط عشایر تولید و روانه بازار مصرف شد.
معاون توسعه و عمران امورعشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از 70 درصد پشم استان توسط عشایر تهیه و تولید می‌شود، تصریح کرد: 35 درصد صنایع ‌دستی تولیدی استان توسط عشایر تامین می‌شود.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار