تابناک چهارمحال وبختیاری- هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی اهل لردگان به چهار بیمار نیازمند خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 21 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- زهرا سیاح افزود: گنجعلی مالکی 37 ساله در 19 مردادماه جاری به دنبال خونریزی مغزی ناشی از تصادف با موتور سیکلت در بخش ICU بیمارستان لردگان تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.
وی ادامه داد: با تایید مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی بیمارستان، مقدمات پذیرش بیمار در مرکز آموزشی و درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد فراهم و بیمار در تاریخ 25 مردادماه در این مرکز پذیرش شد.
سیاح تصریح کرد: عمل جداسازی اعضای بیمار با کمک تیم جراحی اعزامی از شیراز انجام و کبد پس از جداسازی به شیراز و یکی از کلیه ها به اصفهان انتقال داده شد.
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از کلیه های بیمار مرگ مغزی نیز به بیمار نیازمند پیوند کلیه در بیمارستان کاشانی پیوند زده شد و بخشی از نسوج جداسازی شده نیز به تهران منتقل شد.
به گفته سیاح، خانواده نیکوکار این بیمار مرگ مغزی دوازدهمین خانواده ای است که در سال جاری با اعلام رضایت برای اهدای اعضای عزیزان خود به چندین بیمار نیازمند پیوند عضو، جان دوباره بخشیده اند.
وی خاطرنشان کرد: با اهدای کلیه های این بیمار مرگ مغزی بیست و پنجمین جراحی پیوند کلیه در استان با موفقیت انجام شد.
سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که در 36 درصد موارد، تیم های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده ها می شوند.
این رقم درحالی است که در استان های محرومی نظیر چهارمحال و بختیاری تیم پیوند اعضا در 65 درصد موارد مرگ مغزی موفق به جلب رضایت خانواده ها برای اهدای عضو می شوند.
چهارمحال و بختیاری در کنار استان های کوچک دیگر نظیر کهگیلویه و بویراحمد از نظر آمار اهدای عضو به تناسب جمعیت، در دوره های زمانی مختلف در رتبه های نخست تا سوم کشور قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار