تابناک چهارمحال وبختیاری- مشاور کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی از شناسایی 34 هزار بیمار مبتلا به ویروس ایدز در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 84 درصد را مردان و 16 درصد را زنان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۴۸۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 21 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- کامبیز محضری در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز در جمع خبرنگاران افزود: به همین تعداد افراد مبتلا به ویروس ایدز وجود دارد، اما از وضعیت خود خبر ندارد.
وی با اشاره به افزایش ابتلای زنان به ویروس ایدز در سالهای اخیر گفت: ارتباط جنسی محافظت نشده سبب شده تا آمار زنان مبتلا به این بیماری در سالهای اخیر افزایش پیدا کند.
محضری با بیان اینکه مبتلا به ویروس ایدز در سالهای اخیر رشد فزاینده ای داشته است، تصریح کرد: روند رشد این بیماری در کشور ادامه دارد، اما با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا ظرف سه سال آینده این بیماری را مهار و تحت کنترل قرار دهیم.
مشاور کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به ویروس ایدز در کشور در مقایسه با میانگین جهانی کمتر است و شیوع آن در ایران به مرحله همه گیری نرسیده است.
محضری با بیان اینکه بیشترین راه ابتلا به ویروس ایدز در کشور از طریق اعتیاد تزریقی است، افزود: این در حالی است که در سالهای اخیر انتقال جنسی رو به فزونی گذاشته است.
وی با بیان اینکه کودکان مبتلا به ویروس ایدز در کشور 10 درصد کل مبتلایان را تشکیل می دهد، اظهار کرد: اینک در هشت استان کشور درحال شناسایی و پیشگیری کودکان مبتلا هستیم که در این خصوص اقدامات و آموزش های لازم درحال انجام است.
محضری خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان بهزیستی کلیه یتیمان بازمانده از ویروس ایدز را تحت سرپرستی خود قرار می دهد.
کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز با حضور کارکنان مراکز کاهش آسیب استانهای کشور به مدت سه روز در شهرکرد درحال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار