تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی چهارمحال و بختیاری و استان آبروتزو ایتالیا خواهر خوانده می شوند.
کد خبر: ۴۸۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 27 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: استان اَبروتزو (Abruzzo) یکی از استان های ایتالیا در کنار دریای مدیترانه در حد فاصل لاتزیو و رم می باشد.
وی تصریح کرد: در جریان سفر تعدادی از سرمایه گذاران ایتالیایی تصمیم بر این گرفته شد تا چهارمحال و بختیاری و آبروتزو به عنوان خواهر خوانده تلقی شوند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دو نفر از سرمایه گذاران ایتالیایی که پیشتر در سمت های دولتی ایتالیا حضور داشته اند، پیگیر بررسی خواهر خوانندگی دو استان و حضور سرمایه گذاران ایتالیایی در استان چهارمحال و بختیاری شدند.
کاظمی گفت: ایران و ایتالیا دارای دو تمدن بزرگ هستند و از این رو می توانند در حوزه های مختلف فرهنگی و تمدنی همکاری گسترده ای داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: این دو مقام سابق دولتی ایتالیا در سفر اخیر خود به چهارمحال و بختیاری اعلام کردند که ایران در خلیج فارس و خاورمیانه دارای یکی از بی نظیرترین تمدن های بشری بوده است.
کاظمی گفت: براساس خواهرخواندگی چهارمحال و بختیاری با آبروتزو ایتالیا، تولید کنندگان دو استان می توانند محصولات خود را در قالب نمایشگاه های مشترک ارائه دهند.
به گفته وی، با گسترش روابط دیپلماتیک بین ایتالیا و ایران زمینه سرمایه گذاری خارجی از سوی ایتالیایی ها در چهارمحال و بختیاری نیز فراهم شده است.
کاظمی گفت: این سرمایه گذاران خواهان حضور در بخش های تولید آب معدنی، صنایع گردشگری ،بسته بندی صنایع غذایی در چهارمحال و بختیاری شده اند.
وی گفت: ایتالیایی ها از مهمان نوازی ایرانی ها به خوبی یاد کردند و بر این عقیده بودند که ایرانی ها در میزبانی از مهمانان بی نظیر هستند.
چهارمحال و بختیاری به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات زاگرس میانی یکی از نقاط گردش پذیر در فصل های گرم ایران است و وجود چشمه های آب معدنی باعث شده این استان در حوزه تولید و بسته بندی آب اشامیدنی معدنی در کشور پیشگام باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار