تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه شهرکرد از افزایش سه برابری تولیدات علمی دانشگاه شهرکرد طی سه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 31 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شایان شامحمدی با اشاره به رشد علمی مطلوب دانشگاه شهرکرد در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: در طول سه سال گذشته بودجه دانشگاه سه برابر افزایش و از 40 میلیارد تومان به 110 میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: در این مدت 350 هزار متر مربع فضای کالبدی دانشگاه افزایش یافته که تقریبا 20 درصد کل فضای کالبدی این دانشگاه در 25 سال اخیر بوده است.
شامحمدی از جذب خیر برای نخستین بار در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از 20 میلیارد تومان توسط خیرین جذب شده است که در مواردی همانند ساخت دو خوابگاه ویژه دانشجویان دختر، هر یک به مساحت پنج هزار متر مربع و تکمیل ساختمان نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه هزینه شده است.
وی تاکید کرد: در سه سال گذشته در حوزه پژوهش پهنای باند اینترنت در دانشگاه شهرکرد هفت برابر افزایش داشته است و از 30 مگابیت در ثانیه به 200 مگابیت در ثانیه رسیده است.
شامحمدی با اشاره به اینکه این دانشگاه در این مدت در تولید مقاله از 1.17 درصد به 3.7 درصد رسیده است، گفت: این نشان از افزایش سه برابری تولیدات علمی این دانشگاه است به طوریکه از حدود سالانه 300 مقاله در سال 93، اکنون به 1200 مقاله در سال رسیده است.
وی با اشاره به انتصاب سید ضیاء هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: در دوران چهار سال فعالیت ایشان در معاونت فرهنگی اجتماعی در وزارت علوم بسیار درخشان ظاهر شدند و با عمل به قانون و اعتقاد به تضارب افکار با ایجاد فضای انبساطی از لحاظ سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌های کشور، آرامش فضای دانشگاه را در این خصوص فراهم کرده است.
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: درمدت فعالیت سید ضیاء هاشمی در معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه شهرکرد 60 درصد، نشریات دانشجویی و انجمن‌های علمی 30 درصد و تشکل‌های دانشجویی 40 درصد افزایش داشته است .
شامحمدی ضمن تشکر از رئیس جمهور به منظور انتخاب سید ضیاء هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: انتظار جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور این است به منظور سامان دادن به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سید ضیاء هاشمی را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کنند .
وی خاطرنشان کرد: سید ضیاء هاشمی مورد حمایت روسای دانشگاه‌های کشور است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار