معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: چنانچه امنیت و سلامت جسمی، روانی یا اعتقادی کودک به خطر بیفتد قطعاً برخورد جدی خواهد شد و به تعطیلی مهد هم می‌انجامد حتی اگر برای اولین بار رخ داده باشد.
کد خبر: ۴۸۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 02 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- جواد نجفی چالشتری اظهار کرد: بر اساس قوانین موجود تنها مرجع صدور مجوز برای مهدهای کودک اعم از مهدهای قرآنی، شهری و روستایی فقط سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه مبنای صدور مجوز مهدهای کودک مقررات مالی ماده 26 مصوبه مجلس شورای اسلامی و مصوبه سال 80 شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: در ماده 26 تعداد 13 فعالیت برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده که اولین آن صدور مجوز مهدهای کودک برای رشد همه‌جانبه کودکان از 6 ماهه تا 6 ساله یا کودکان زیر سن دبستان است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرایط مصوبات آموزشی، ساختارهای مهدهای کودک، وضعیت مربی‌ها و پرسنل، برگزاری دوره‌های آموزشی و... همگی بر اساس دستورالعمل‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: نظارت بر کار مهدهای کودک در چند قالب انجام می‌گیرد.

نجفی چالشتری در ادامه بیان داشت: اولین سطح نظارت بر مهدهای کودک از طریق بهزیستی شهرستان‌ها است و در سطوح بعدی نظارت‌ها به صورت استانی و از طریق حوزه معاونت امور اجتماعی بخش دفتر امور کودکان انجام می‌گیرد و نظارت‌های عام‌تری نیز از طریق کمیسیون نظارت استان‌ها که شامل حراست، معاونت امور اجتماعی و... هستند صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در واقع چندین لایه نظارت بر روند کاری مهدهای کودک وجود دارد، عنوان داشت: طبق بخش‌نامه‌هایی نگه‌داری دارو از هر نوع آن در مهدهای کودک به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست حتی اگر داروهای سرماخوردگی باشد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نباید کودکانی که حتی دچار یک سرماخوردگی کوچک هستند را به مهدکودک بیاورند چه برسد به اینکه بخواهند دارو نیز همراه بچه به مهد بفرستند و مسؤولان مهدکودک‌ها نیز نباید کودکان را با دارو بپذیرند.

نجفی چالشتری تصریح کرد: نگه‌داری دارو به شکل عام در مهدهای کودک ممنوع است و یکی از مواردی که در نظارت‌ها مدنظر قرار دارد این است که دارویی در یخچال یا قفسه‌های دارویی نگه‌داری نشود، در صورت وجود مواردی از وجود دارو قطعاً با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در صورت مشاهده وجود یا نگه‌داری دارو در مهدکودکی می‌توانند مراتب را با مستندات و به صورت کتبی به شهرستان مربوطه یا اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری حوزه معاونت اجتماعی و خانواده اعلام کنند، اضافه کرد: در صورت اثبات وجود تخلف موارد حتماً بررسی شده و با مسؤول مهدکودک برخورد می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخوردها متناسب با اقدامات خلاف قانون انجام می‌شود و سطوح مختلفی دارد چراکه مهدکودک‌ها ساختارهای حقوقی دارند، گفت: چنانچه موردی پیش بیاید که امنیت و سلامت جسمی و روانی کودک یا بحث‌های اعتقادی وی به خطر بیفتد قطعاً برخوردها شدیدتر است و به تعطیلی مهد هم می‌انجامد حتی اگر برای اولین بار رخ داده باشد.

نجفی چالشتری در انتها تأکید کرد: اما اگر تخلف به نحوی باشد که با امنیت روحی، روانی و جسمی کودکان ارتباطی نداشته باشد فقط به تذکر کتبی اکتفا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار