رئیس المپیک ویژه ایران مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس المپیک ویژه ایران گفت: هم‌اکنون در کشور 15 میلیون نفر وجود دارد که با توجه به نورم جهانی معلول هستند و شامل افرادی چون ID ها، سالمندان دارای اختلال و... می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 02 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- اصغر دادخواه در مراسم افتتاحیه نمایندگی‌های المپیک ویژه ایران در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: همه افرادی که به نوعی دچار اختلالات ذهنی یا هوشی هستند ID یا افراد دارای اختلال ذهن و هوش نامیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای اختلال هوش قدرت یادگیری کمی دارند برای مثال در مدرسه و در یادگیری دروس دچار مشکل هستند، افزود: هم‌اکنون در کشور 15 میلیون نفر وجود دارد که با توجه به نورم جهانی معلول هستند و شامل افرادی چون ID ها، سالمندان دارای اختلال و... می‌شوند.

رئیس المپیک ویژه ایران با بیان اینکه از مجموع این 15 میلیون نفر معلول 7 تا 8 درصد افراد مبتلا به ID هستند، ادامه داد: متأسفانه برخی از معلولان ذهنی در خانه‌های نگه‌داری می‌شوند چراکه والدین از وضعیت آن‌ها خجالت‌زده هستند.

دادخواه خاطرنشان کرد: المپیک ویژه 50 سال پیش با هدف فعالیت‌های ورزشی و در راستای ایجاد توان‌بخشی افرادی که دچار معلولیت هستند به سراغ آن‌ها رفت و سعی شده تا از ورزش برای اجتماعی کردن معلولان استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال 78 مؤسسه توان‌بخشی ویژه کم‌توانان ذهنی در کشور راه‌اندازی شد، عنوان داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر توانستیم از ظرفیت خیرین در مجموعه المپیک ویژه ایران استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار