تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث پالایشگاه در این استان قرارداد فاینانس 700 میلیون دلاری بسته شده است.
کد خبر: ۴۸۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 03 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در سیزدهمین شورای هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: براساس هماهنگی های به عمل آمده با سرمایه گذاران کشور چین، قراردادی به ارزش 700 میلیون دلار برای سرمایه گذاری به منظور احداث پالایشگاه در این استان بسته شد.
وی افزود: تمدید مجوز واگذاری زمین، تامین آب مورد نیاز از منابع موجود و تمدید خوراک مورد نیاز پس از صدور مجوزهای زیست محیطی از مهمترین برنامه های در دست اقدام برای فراهم کردن زمینه آغاز عملیات اجرایی احداث پالایشگاه چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: به منظور توسعه و تکمیل چرخه فولاد چهارمحال و بختیاری در نشستی با مسئولان ایمیدرو، مقرر شد تا این شرکت نسبت به سرمایه گذاری در این زمینه اقدام کند.
وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری به منظور توسعه صنعت اکوتوریسم در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به همین منظور تا یک هفته دیگر سازمان متولی برای ساماندهی وضعیت سرمایه گذاری در شهرک گردشگری شیدا استان تشکیل و فعال میشود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس پیگیری های مستمر و برگزاری نشست با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء مقرر شد زمینه سرمایه گذاری این قرارگاه در حوزه کشاورزی و احیای دشت های چهارمحال و بختیاری فراهم گردد.
وی گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء همچنین برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی در شهرکرد آمادگی خود را اعلام و وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی نیز با این مهم موافقت کرده است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: نهادهای عمومی و انقلابی کشور مانند بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: به منظور تکمیل، بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی طرح های ورزشی بزودی وزیر ورزش و جوانان به چهارمحال و بختیاری سفر می کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بزودی در سفر دیگری با حضور وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی وضعیت توسعه بیمارستان ها و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته می شود.
وی یادآور شد: تا یک هفته دیگر قراردادی با یکی از شرکت های تولیدی برند کشور بسته و براساس آن 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری به منظور تولید پوشاک با ایجاد اشتغال مستقیم برای دو هزار نفر در چهارمحال و بختیاری صورت می گیرد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری (پنجره واحد اقتصادی) چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در کاهش روند پاسخ دهی به استعلامات و حذف کاغذبازی اداری دارد.
وی گفت: با این اقدام پاسخ دهی دستگاه های اجرایی به استعلامات مورد نیاز برای سرمایه گذاری بخش های مختلف حداکثر یک ماه تعریف شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: احداث آزاد راه لردگان – دهدز – ایذه – در هیات دولت تصویب شده و به همین منظور به دنبال سرمایه گذار برای اجرایی شدن این طرح مهم هستیم.
وی افزود: فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری وجود دارد که دستیابی به این مهم نیاز به شناسایی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: سرمایه گذاری در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری باعث جلوگیری از مهاجرت های بی رویه، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی میشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس نشست با مسئولان ایمیدرو ، موافقت های لازم برای تکمیل زنجیره فولاد استان در یک فرصت سه ساله گرفته شده است.
سید نعیم امامی اظهار کرد: موافقت های لازم به منظور برای احداث طرح تولید کاغذ از سنگ هم اخذ شده و به زودی اجرایی می شود.
وی یادآور شد: برای اجرای این دو طرح سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدیدی در چهارمحال و بختیاری صورت می گیرد.
امامی تاکید کرد: امسال اکتشافات معادن چهارمحال و بختیاری به پایان می رسد و به طور یقین تحول مطلوبی در سرمایه گذاری حوزه های معدنی استان ایجاد خواهد شد.
سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری به منظور افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در کشور و استان محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار