کارشناس دفتر مشاوره سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس دفتر مشاوره سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل فروپاشی بنیان خانواده‌ها در جامعه، فضای مجازی است، زیرا این فضا باعث به‌وجود آمدن فاصله بین زوجین می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 03 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مریم امینی با اشاره به اینکه بر اساس آمار و ارقام موجود در کشور مهم‌ترین چالش اجتماعی فعلی کشور فروپاشی بنیان خانواده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل فروپاشی بنیان خانواده‌ها در جامعه فضای مجازی است، زیرا این فضا باعث به‌وجود آمدن فاصله بین زوجین می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور افراد خانواده در فضای مجازی باعث می‌شود حضور و تعاملات مؤثر بین افراد خانواده کاهش پیدا کند و در گام اول ارتباطاتی که باید بین دو زوج وجود داشته باشد به مرور کمرنگ می‌شود و به‌نوعی زوجین با طلاق عاطفی مواجه و اگر این مسئله ادامه پیدا کند، منجر به طلاق قانونی می‌شود.

کارشناس دفتر مشاوره سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دلایل بروز مشکلات خانوادگی بین زوجین و دوری از یکدیگر، خاطرنشان کرد: عدم کنترل خشم، ایجاد روابط عاطفی نادرست، نبود صداقت در روابط بین زوجین، گرایش زوجین به فضاهای دیگر و تعامل با افراد دیگر از مهم‌ترین دلایل بروز مشکلات خانوادگی است.

امینی با بیان اینکه ازدواج زودهنگام در چهارمحال و بختیاری بسیار شایع شده است، افزود: اگر ازدواج بین دو نفر با آگاهی صورت بگیرد، در اینصورت با کاهش پدیده طلاق در جامعه مواجه می‌شویم و همانطور که ما برای دریافت گواهینامه رانندگی ساعت‌ها آموزش می‌بینیم، برای ازدواج نیز آموزش‌های کاربردی لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: متأسفانه والدین برای ازدواج فرزندانشان در سنین پایین، آمادگی و پذیرش مسؤولیت دختران و پسران خود را در نظر نمی‌گیرند و همین مسئله باعث می‌شود که زوجین با ورود به فضای جدید با نداشتن اطلاعات کافی دچار مشکل شوند و همچنین این مسئله می‌تواند باعث بروز اختلافات خانوادگی در بین زوجین و در نهایت منجر به طلاق بین زوجین ‌شود.

کارشناس دفتر مشاوره سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی با همکاری سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری در استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم با مشاوره قبل از طلاق، تعارضات بین زوجین را برطرف و همچنین با مداخله روانشناسان و مشاوران طلاق عاطفی بین زوجین مدیریت و حل کنیم.

امینی در پایان گفت: می‌توان با آگاه‌سازی زوجین قبل از ازدواج از بروز بسیاری از مشکلات خانوادگی جلوگیری به‌عمل آورد و در نتیجه بازخورد این کار را در جامعه، که همان کاهش طلاق است را مشاهده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار