تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اداره ‌کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار معافیت صنعت چاپ از پرداخت مالیات به ویژه مالیات بر ارزش افزوده شد.
کد خبر: ۴۸۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 03 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی اکبر ابراهیمی در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ چهارمحال و بختیاری در مجتمع غدیر شهرکرد افزود: براساس قانون باید فعالیت های فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات مستقیم معاف باشند، ولی تاکنون این قانون در خصوص صنعت نشر و چاپ اجرایی نشده است.
به گفته وی، در این زمینه انتظار است وزارت اقتصاد و دارایی نیز همکاری لازم را برای تحقق معافیت مالیاتی در حوزه چاپ و نشر داشته باشد.
وی گفت: قانون به صورت شفاف و روشن اشاره کرده است، آن دسته از فعالیت هایی که در زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد از پرداخت مالیات معاف است، اما در این بین برخی از دستگاهها برای دریافت مالیات از این فعالیت ها تفسیر به رای می کنند.
معاون اداره ‌کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در تمام جهان چاپ تنها 5 درصد از نشر را به خود اختصاص داده است، گفت: چاپ فقط نشر نیست، بلکه بحث چاپ الکترونیک اکنون جایگزین چاپ سنتی شده است و بخش مالیات و صنعت و معدن باید به این مساله برای تحقق معافیت مالیاتی توجه کند.
معاون اداره ‌کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران در حوزه چاپ و نشر به دستاوردهای مطلوبی دست یافته است و اکنون در بخش لیبل (برچسب) چاپخانه های ایران بی نیاز از واردات هستند و حتی بخشی از آن را صادر می کنند.
به گفته وی، در دولت یازدهم اجازه ورود کارت های الکترونیکی به کشور گرفته شد و اکنون در کشور 8کارگاه اقدام به تولید این کارت ها می کنند که در صنعت بانکداری الکترونیک کاربرد فراوان دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اکنون 102چاپخانه در صنعت چاپ و نشر استان فعال است.
جواد کارگران دهکردی افزود: از این تعداد 35 چایخانه به صورت افست، 36 مورد به صورت دیجیتال و چایخانه های خاص و دیگر مدل ها فعالیت دارند.
به گفته وی، صنعت چاپ از مهمترین صنایع پر اهمیت است و در این استان از توسعه مطلوبی برخودار بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار