امام جمعه هفشجان مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- امام جمعه هفشجان با بیان اینکه اعتیاد، بی‌بندباری، جدایی از کانون خانواده و ناامیدی در بستر بیکاری اتفاق می‌افتد، گفت: دولتمردان وظیفه دارند فرصت و ظرفیت‌های لازم برای ایجاد اشتغال در جامعه را برای مردم فراهم آورند.
کد خبر: ۴۸۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 04 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام حسن جلالی با اشاره به اینکه بیکاری در جامعه ما عامل به‌وجود آمدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر، اعتیاد و فروپاشی بنیان خانواده است، اظهار کرد: اگر انسان در طول زندگی خود به انجام کاری مشغول باشد به سراغ کارهای بیهوده‌ نمی‌رود.

وی با بیان اینکه اعتیاد، بی‌بندباری، جدایی از کانون خانواده و ناامیدی در بستر بیکاری اتفاق می‌افتد، ادامه داد: در قرآن کریم خداوند می‌فرمایند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودش بخواهد، پس در درجه اول خود انسان باید برای رسیدن به اهداف خود در زندگی تلاش کند و به‌طور جدی در رابطه با اشتغال پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

امام جمعه هفشجان با تأکید بر اینکه دولتمردان وظیفه دارند فرصت و ظرفیت‌های لازم برای ایجاد اشتغال در جامعه را برای مردم فراهم آورند، خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران حکومتی باید زمینه‌ ایجاد اشتغال اکثریت مردم در جامعه را فراهم کنند و مردم نیز در این راه باید حاکمان جامعه را همراهی کنند.

جلالی پشتیبانی و حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور را، در ایجاد اشتغال در جامعه مؤثر دانست و گفت: مقام معظم‌رهبری بر حمایت و راه‌اندازی از بنگاه‌های اقتصادی کوچک در جامعه تأکید بسیار دارند و این مسئله می‌تواند باعث پیشرفت ما در جامعه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از بیکاری، فروپاشی بنیان خانواده دومین معضل اجتماعی حال حاضر کشور است، افزود: فروپاشی بنیان خانواده نیز می‌تواند زمینه‌ساز بروز بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه باشد و فرزندانی که حاصل یک زندگی ناموفق در جامعه هستند در مقایسه با سایر افراد جامعه رفتارهای ناهنجاری را از خود بروز می‌دهند زیرا این افراد در خانواده شاهد انواع درگیری و بداخلاقی بوده‌اند.

امام جمعه هفشجان در پایان اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم باید تلاش کنیم تا جلوی اینگونه آسیب‌ها که منشأ سایر معضلات اجتماعی در جامعه است را بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار