تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بدهی این اداره کل به پیمانکاران را یکهزار میلیارد ریال عنوان کرد.
کد خبر: ۴۸۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 04 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم قاسمی اظهار کرد: از این میزان بدهی 300 میلیارد ریال در بخش احداث راه روستایی، 500 میلیارد ریال در بخش احداث راه اصلی و فرعی و 200 میلیارد ریال در بخش راهداری و رفع نقاط حادثه خیز است.
به گفته وی، با توجه به موقعیت جغرافیایی چهارمحال و بختیاری احداث هر کیلومتر بزرگراه و راه چهارخطه 20 میلیاردر یال، راه روستایی و راه اصلی و فرعی 5 میلیارد ریال هزینه دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعتبارات ملی و استانی این اداره کل در دولت یازدهم 4 برابر دولت قبلی شد ولی همچنان جوابگوی هزینه طرح های در دست اجرا و مورد نیاز استان نیست.
قاسمی تصریح کرد: از مجموع 22 هزار و 157 واحد مسکن مهر احداث شده در چهارمحال و بختیاری 8 هزار واحد از این تعداد در دولت قبلی و مابقی در دولت یازدهم تکمیل و تحویل متقاضیان شد.
به گفته وی، تنها 40 درصد امور زیربنایی طرح مسکن مهر در دولت دهم اجرا و مابقی امور زیربنایی و روبنایی در دولت یازدهم انجام شد.
قاسمی اظهار کرد: در دولت یازدهم 240هزار مترمربع ساختمان بهداشتی، درمانی، ورزشی و اداری در استان احداث، تکمیل و برخی نیز در دست ساخت است.
وی با تشریح پیشرفت 94 درصدی عملیات اجرایی بیمارستان 220 تختخوابی بروجن اظهار کرد: 300 میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم برای تسریع در عملیات اجرایی این طرح تخصیص یافت و بزودی تجهیز و بهره برداری می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ابتدا تا سال 92 حدود 110 کیلومتر راه چهار خطه و بزرگراه در این استان وجود داشت که 240 کیلومتر بزرگراه در دولت یازدهم احداث شد.
قاسمی، احداث 4 دستگاه تونل چری، کره بس، دشتک - فارسان و زره، 3 دهنه پل بزرگ سررک، بازفت و دشتک، روکش آسفالت 400 کیلومتر راه روستایی، شناسایی و رفع 163 نقطه حادثه خیز و خریداری 24 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سنگین را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت یازدهم عنوان کرد.
به گفته وی، از سوی این اداره کل در سال گذشته 130 هکتار و امسال تاکنون 49 هکتار اراضی دولتی رفع تصرف و به بیت المال بازگشت داده شده است.
قاسمی با تشریح اقدامات انجام شده در طرح ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد - خوزستان گفت: 480 میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای این طرح ملی در محدوده این استان در نظر گرفته شد.
به گفته وی، طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - خوزستان به صورت رفت و برگشت و 2 خط برقی است که در مسیر مبارکه - حسن آباد - شهرکرد - بروجن - لردگان - دهدز - ایذه اجرا و احداث این طرح ملی 180 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
با اجرای پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان های بزرگ و صنعتی کشور رخ می دهد و فاصله استانهای جنوبی تا مرکز کشور را حدود 500 کیلومتر کوتاه تر می کند.
با راه اندازی این خط ریلی 75 میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور 470 کیلومتر کاهش می یابد.
محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری که بخش عمده آن کوهستانی است، شامل 240 کیلومتر بزرگراه، یکهزار و 136 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 2 هزار و 381 کیلومتر راه روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار