مدیرکل اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد چهارمحال و بختیاری گفت: اگر تسهیلات در محل خود مصرف نشود به نوعی پول‌شویی اتفاق می‌افتد، امروزه کارشناسان این موضوع را مطرح می‌کنند درحالی‌که در شرع مقدس اسلام همه این موارد تعریف شده‌اند.
کد خبر: ۴۸۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 04 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- شهاب زارعی در دیدار با امام‌جمعه شهرستان بروجن که به مناسبت هفته بانکداری اسلامی صورت گرفت، ضمن تأکید بر انجام معامله واقعی و مصرف صحیح پول، اظهار کرد: چنانچه تسهیلاتی که از بانک دریافت می‌شود در جای خود که مشتری درخواست داده است مصرف شود، برای مثال اگر تسهیلات خرید مسکن صرفاً برای همین موضوع مورد استفاده قرار گیرد مشکلات و معضلات جامعه همچون رکود، بیکاری و... که در حال حاضر با آن درگیر هستیم رفع می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه اگر تسهیلات در محل خود مصرف نشود به نوعی پول‌شویی اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه کارشناسان این موضوع را تحت عنوان پول‌شویی مطرح می‌کنند درحالی‌که در شرع مقدس اسلام همه این موارد تعریف شده‌اند.

مدیرکل اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعریف پول‌شویی مصرف نشدن پول در جای خود است، ادامه داد: دغدغه بانک مهر اقتصاد مشکلات جامعه بوده که این مشکلات ناشی از عدم رعایت مسائل شرعی است.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر نیز اظهار کرد: بحث بانکداری اسلامی دارای سه وجه است که شامل قوانین و مقررات بانکی و شرع مقدس که باید این قوانین با اسلام تطبیق داده شود و هم‌سو باشد، بانک و در نهایت مردم است.

وی با اشاره به اینکه اگر هر کدام از این وجوه کار خود را درست انجام ندهند مشکلات زیادی ایجاد می‌شود و این چرخه به سمت و سوی مسیر اصلی خود حرکت نمی‌کند، افزود: امروزه به محض اینکه صحبت از بانکداری اسلامی می‌شود نگاه همه به سمت بانک‌های قرض‌الحسنه معطوف می‌شود، بعضاً دیده شده که عنوان می‌شود بانکی اسلامی است که تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کند.

امام‌جمعه شهرستان بروجن در ادامه بیان داشت: ممکن است معامله‌ای در بانکی صورت گیرد که در اجرای آن حتی سودهای زیادی نیز جابجا شود ولی مباحث شرعی آن رعایت شود، قراردادهای مختلف بانکی وجود دارد که یکی از آن‌ها قرض‌الحسنه است و هر کدام مباحث خاص خود را دارد و در شرع اسلام هیچ جایی صحبت از نرخ سود بانکی نشده است.

سعادتی‌فر با تأکید بر اینکه فعالیت‌های مشترک بانک مهر اقتصاد با سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر است، تصریح کرد: خوشبختانه بانکداری اسلامی یکی از دغدغه‌های این بانک است.

وی تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین در واقعه عاشورا به لشگریان مقابل خود فرمودند: «می‌دانید چرا حرف‌های من بر شما اثر نمی‌کند چون شکم‌هایتان از حرام پر شده است» لذا امروزه اگر بانک‌ها کار خود را به درستی انجام ندهد، معامله‌ها واقعی نباشد و مردم مباحث شرعی را رعایت نکنند زندگی‌ها دچار ربا شده و بعضاً دیده می‌شود در بسیاری از عرصه‌های زندگی دچار مشکل می‌شوند که نتیجه درآمدها و لقمه‌های شبه داری است که حتی خود نیز از آن بی‌اطلاع هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار