رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: بیش از 40 درصد اعضاء هیئت علمی دانشگاه شهرکرد، استاد تمام یا دانشیار هستند که این امر نشان می‌دهد وضعیت کیفی اساتید این دانشگاه مطلوب است.
کد خبر: ۴۹۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 11 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- شایان شامحمدی در نشست خبری دومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپادها، اظهار کرد: این دانشگاه در فهرست موثرترین دانشگاه‌های مهندسی جهان شناخته شده است و بنابراین این دانشگاه یک دانشگاه در تراز بین‌المللی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه سال‌های گذشته در دانشگاه شهرکرد به ازای هر عضو هیئت علمی 1.2 مقاله تولید شده است، گفت: در سال جاری به ازای هر عضو هیئت علمی در دانشگاه، تولید مقاله به 3.7 رسیده و سرانه مقالات تولید شده بیش از سه برابر افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه شهرکرد جهش چهار پله‌ای در رنکینگ دانشگاه‌ها داشته است و در حال حاضر در فهرست دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا از نظر کیفیت علمی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه وزرات علوم، تحقیقات و فناوری موافقت کرده است که از این پس این دانشگاه، دانشجوی غیرایرانی جذب کند، تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد آمادگی دارد در تمام رشته‌هایی که متقاضیان ثبت‌نام کنند، از مهرماه جاری دانشجوی غیر ایرانی بپذیرد و تا کنون دو دانشجوی غیر ایرانی متقاضی تحصیل در این دانشگاه بودند.
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: طی سه سال گذشته و در زمینه کارهای عمرانی 30 هزار متر مربع از فضاهای رفاهی آموزشی که 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته به اتمام رسیدند و بیش از 40 میلیارد تومان صرف تکمیل این فضاها شد.
شامحمدی با اشاره به اینکه دانشگاه شهرکرد از نظر نسبت عضو هیئت علمی به دانشجو به سطح استاندارد رسیده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه علاوه بر این، کیفیت اساتید دانشگاه نیز ارتقاء یافته و بیش از 40 درصد اعضاء هیئت علمی دانشگاه، استاد تمام یا دانشیار هستند که نشان می‌دهد وضعیت کیفی اساتید این دانشگاه مطلوب بوده است.
وی عملیاتی کردن ایده‌های دانشگاهی را موجب رونق اقتصادی دانست و گفت: برای دوره‌ها پسادکترا نیز بهتر است تحقیقات بر اساس ارزیابی مشکلات صنعتی باشد.
رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: متأسفانه صنعت و دانشگاه در جامعه ما بیگانه هستند و لازم است سد موانع میان این دو برطرف شود تا تحول عظیمی در رونق و اقتصاد کشور پدید آید.
رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه برای ارتقای سطح دانشگاه باید از نظر اقتصادی تقویت شویم، عنوان کرد: استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت بنیاد خیرین دانشگاه و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت از راه‌های افزایش توان اقتصادی دانشگاه است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار