تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری گفت: مهدی حامد سقائیان، محسن سلیمانی و محمدرضا سمیع به عنوان داوران این جشنواره انتخاب شدند.
کد خبر: ۴۹۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 13 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم اسماعیلی دهکردی در نشست خبری این جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود:این جشنواره با حضور 6 نمایش از 25تا 28شهریورماه در شهرکرد برگزار می شود.
به گفته وی، در این جشنواره نمایشهای 'فرزند ' به کارگردانی بابک رافعی،' من آنجا نیستم' به کارگردانی مهرداد کردیان ، 'سکوت ' به کارگردانی پریا امینی، 'بادبان و دریا باده برده است' به کارگردانی مصطفی محمدی و هوشنگ عزیزپور، 'یک به علاوه دو' به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور و 'در زنجیر'به کارگردانی احمد حمیدیان و احمدرضا حیدری به روی صحنه می رود.
وی گفت: همزمان با جشنواره بیست و نهم تئاتر چهارمحال و بختیاری، پلاتو مجتمع فرهنگی هنری مهر شهرکرد نیز بهره برداری می رسد و با بهره برداری از این پلاتو بخشی از نیاز تئاتر مرکز استان به فضای پلاتو مرتفع می شود.
اسماعیلی یادآور شد: همزمان با جشنواره بیست و نهم برای نخستین بار کانون منتقدان تئاتر چهارمحال و بختیاری نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گفته وی، برای نخستین بار در طول برگزاری جشنواره استانی نیز جایزه کانون منتقدان به یک اثر کیفی اهدا می شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای نخستین بار تمامی مراحل برگزاری جشنواره به انجمن واگذار شد و این انجمن نیز به دنبال ایجاد ارتباط بین مردم و تئاتر و تحقق شعار تئاتر برای همه است.
فرشید بزرگ نیا افزود: اقتصاد هنری برای تئاتر نیز یک مساله مهم است و باید به سمت اجرای عمومی رفت و جشنواره ها زمانی برای بررسی آثار اجرای عمومی باشد.
وی از حضور هنرمندان مطرح کشور در این استان در یک برنامه دو ساله خبر داد و گفت: برگزاری نمایش های مطرح کشور ، برگزاری دوره های آموزشی در بخش های مختلف تئاتر و حضور نمایشهای استان در شهرهای مختلف با همکاری شهرداری ها از برنامه های این انجمن است.
هم اکنون نزدیک به 250هنرمند به صورت تخصصی در حوزه تئاتر چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند.
هنرمندان تئاتر چهارمحال و بختیاری در یکی دو دهه اخیر موفقیت هایی را در جشنواره های فجر، منطقه ای و ملی کسب کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار