استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد حوزه و دانشگاه گفت: کودکان و نوجوانانی که خواب کافی و مناسب ندارند دچار کم‌خونی و اختلالات روانی می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 27 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام محمدعلی بخشیان با بیان اینکه برای دست‌یابی به آرامش در زندگی باید سبک زندگی خود را اصلاح کنیم، اظهار کرد: برای اصلاح سبک زندگی در ابتدا باید خواب، تغذیه و میزان تحرک خود در زندگی را اصلاح کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت خواب بر کارکرد سیستم بدن، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند ما خواب را برای آرامش شما قرار دادیم و همچنین اطبا و حکمای زمان گذشته بر این باور بودند که اگر فردی می‌خواهد روز پر بهره‌‌ای داشته باشد، باید در شب خواب مناسب و کافی داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: تقریبا یک سوم از عمر انسان در خواب سپری می‌شود و دو سوم زمان بیداری ما تحت تأثیر آن یک سوم زمان خواب است و می‌توان به این نتیجه رسید که خواب دارای چه جایگاهی در زندگی روزمره ما است.

بخشیان با تأکید بر اینکه خواب‌آلودگی و خستگی تأثیر مستقیم بر عملکرد ذهنی و روحی ما دارد، خاطرنشان کرد: مغز در بدن حکم راننده را دارد و اگر مغز ما خسته باشد نمی‌تواند به‌خوبی کار کند و همین مسئله باعث پرخاشگری، پایین آمدن سطح تمرکز و بی‌حوصلگی در انجام امور روزمره می‌شود.

وی دفع سموم سوخت و ساز بدن را یکی دیگر از فواید خواب کافی در بدن عنوان کرد و گفت: پزشکان معتقدند که سم‌زدایی عمومی بدن از ساعت 9 الی 11 شب آغاز می‌شود و کودکان و نوجوانان برای اینکه دچار اختلالات روانی در بدن نشوند باید در این ساعت خواب باشند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از ساعت 11 شب به بعد سم‌زدایی بر روی کبد متمرکز می‌شود و کبد به‌نوعی پالایشگاه بدن است و اگر کبد کارکرد مناسبی داشته باشد به‌طور حتم سایر اعضای بدن هم به‌خوبی کار می‌کنند و می‌توان گفت امروزه به دلیل کمبود فعالیت‌های بدنی، خواب ناکافی، استرس، تغذیه نامناسب و خوردن آب سرد همراه غذا از عوامل شایع شدن بیماری کبد چرب در بین افراد جامعه است.

بخشیان افزود: از ساعت 3 الی 5 صبح آخرین مرحله سم‌زدایی در بدن انجام می‌شود و سموم به طرف روده بزرگ هدایت می‌شوند و اگر فرد پس از ساعت خواب باشد و سموم از بدن او دفع نشوند، بخشی از این سموم به طرف بدن بازمی‌گردند و باعث بروز بیماری جسمی و اختلالات روانی در بدن می‌شوند.

وی با بیان اینکه سومین فایده خواب کافی و مناسب، ترشح هورمون رشد در بدن است، گفت: ترشح هورمون رشد در بدن باعث افزایش قد در کودکان و نوجوانان و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده می‌شود و همچنین ترشح این هورمون در بدن موجب عملیات خون‌سازی در بدن می‌شود و می‌توان گفت کودکانی که خواب کافی و مناسب ندارند دچار کم‌خونی و اختلالات روانی و اختلال در رشد می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار