تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: 3 هزار و 400 ناشنوا در استان از خدمات توابخشی و حمایتی این نهاد بهره مند هستند.
کد خبر: ۵۰۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 27 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد میرزایی به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان افزود: ناشنوایان و کم شنوایان زیرپوشش در استان از خدمات؛ وسایل کمک توانبخشی نظیر سمعک، کاشت حلزون، گفتار درمانی، شهریه دانشجویان، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه ورزشی، وام اشتغال، مربی اشاره دانشگاه و دادگاه ها بهره مند هستند.
به گفته وی، شنوایی شناسی، گفتار درمانی، تربیت شنیداری، آموزش تخصصی زبان، کاردرمانی، روانشناسی فردی و گروهی، مددکاری، کلاس های آموزشی ویژه مادران کودکان ناشنوا و آموزشهای فوق برنامه ورزشی و هنری از دیگر خدمات توانبخشی این نهاد به جمعیت ناشنوا و کم شنوای استان است.
میرزایی با اشاره به فعالیت مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوای نوای مهر در استان، تصریح کرد: این مرکز در طول یک سال به 60 نفر از کودکان ناشنوا و کم شنوا خدمات توانبخشی و به 158 کودک تحت پوشش خدمات حمایتی ارائه می دهد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: سالانه 15 نفر از این کودکان از مرکز ترخیص و وارد مدارس عادی و پیش دبستانی شده و به همین نسبت، توانخواهانی پس از تشخیص در طرح غربالگری بهزیستی وارد این چرخه می شوند.
میرزایی با اشاره به موفقیت های ناشنوایان استان در فعالیت های ورزشی، اظهار کرد: امسال 2 تن از ناشنوایان استان عضو تیم ملی دو و میدانی و کشتی شدند.
یک هیات ورزشی استانی، پنج هیات ورزشی شهرستانی، یک مرکز کودک کم شنوا و ناشنوا و یک کانون ناشنوایان در استان فعال است.
دوم تا هشتم مهرماه با عنوان هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار