تابناک چهارمحال وبختیاری- دانشجوي دانشگاه شهركرد موفق به ساخت سيستم گرم‌كن شيشه‌شوي خودرو با استفاده از دو حسگر و يك سيم گرم‌كننده در مسير جريان آب شد.
کد خبر: ۵۰۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 27 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومي دانشگاه شهركرد، الهام شجاعي دانشجوي رشته‌ رياضي كاربردي دانشگاه شهركرد موفق به ساخت نخستين سيستم گرم‌كن شيشه‌شوي خودرو با استفاده از دو حسگر و يك سيستم گرم‌كننده در مسير جريان آب شد.
اين دستگاه به نوعي برف‌پاك‌كن نجات بوده و يك سيستم گرمايشي به منظور جلوگيري از انجماد آب، از مخزن ذخيره تا ورودي به نازل‌هاي آب‌پاش با استفاده از برق خودرو است.
سيستم گرم‌كن شيشه‌شوي خودرو زير مجموعه‌ بخش مكانيكي خودرو بوده و به گونه‌اي طراحي شده كه آب مخزن توسط پمپ كوچكي با كمك شيلنگ به نازل‌هاي آب‌پاش منتقل مي‌شود و پس از قرارگيري روي شيشه، عمليات تميز كردن شيشه صورت مي‌گيرد.
اين عمليات در فصل سرد به‌ويژه در مناطق سردسير كه يخ زدن آب موجب اختلال در عملكرد برف‌پاک‌کن خودرو مي‌شود، حائز اهميت زيادي است و مي‌تواند مانع از مختل شدن عملكرد سيستم شيشه‌شوي خودرو، كاهش ميدان ديد و خطر تصادف شود.
اين اختراع با عنوان «سيستم گرم‌كن شيشه‌شوي خودرو با استفاده از دو حسگر و يك سيم گرم‌كننده در مسير جريان آب» با شماره ثبت 87779 در اداره‌ ثبت اختراع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسيده است و همچنين با دارا بودن قابليت ساخت و استفاده، گامي خلاقانه در راستاي ايجاد شرايط ايمن براي راننده و سرنشينان است.
لازم به ذکر است: طرح اوليه‌ اين اختراع در شانزدهمين جشنواره‌ جوان خوارزمي در سال 93 به عنوان طرح برگزيده انتخاب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار