تابناک چهارمحال وبختیاری- امام جمعه کیار گفت: لزوم درک محتوای محرم، فهم مبانی اعتقادی است و در صورتی که انسان از مبانی اعتقادی فاصله بگیرد قطعا اهداف و محتوای محرم را متوجه نخواهد شد.
کد خبر: ۵۰۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 28 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- عباسعلی سلطانزاده اظهار کرد: دست‌اندرکاران فرهنگی به ویژه روحانیت با تبیین عواملی از جمله ایثارگری و شهادت طلبی یاران امام حسین (ع) که برگزفته از اعتقاد داشتن به مسئولیت انسان در قبال پروردگار، امام، پیشوا و جامعه انسانی است نقش ارزنده‌ای در تبیین حوادث کربلا و اهداف قیام امام حسین (ع) دارند.
وی بی‌بصیرتی و ناآگاهی نسبت به مبانی اعتقادی، ضعف ایمان و باورهای دینی، کمرنگ شدن معنویت و ارزش‌های اخلاقی، بی‌تفاوتی در مقابل منکرات و ساده پنداشتن آن‌ها که منجر به گستردگی فساد و انحراف روز افزون می‌شود را از عوامل منفی، در به پا داشتن عزاداری امام حسین (ع) دانست.
سلطانزاده گفت: بایستی شعرا، خطبا و مداحان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) محتوای مناسب را در قالب تخصصی خود بر جامعه هدف عرضه کنند.
وی با اشاره به نقش عمده هیأت امنا مساجد در این مجالس، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون آن‌ها نتوانسته‌اند‌ جوانان را از نظر محتوا مخصوصاً در سخنرانی‌های این ایام جذب مساجد کنند.
امام جمعه کیار گفت: مداحان لازم است اشعار با محتوای مشخص را در مجالس عزاداری به طور واضح بیان کنند تا مردم از بیانات آن‌ها استفاده کنند در غیر این صورت بازبینی فکری در افراد ایجاد نخواهد شد.
سلطانزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر موجی میان مداحان ارزشی ایجاد شده که اهداف عاشورا را در قالب شهدای مدافع حرم و شهدای اسلام بیان می‌کنند.
امام جمعه کیار تصریح کرد: علما و مداحان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) مخصوصاً در بیان محتوا نقش موثری دارند که لازم است هیأت امنا و هیأت مذهبی تدابیری به منظور بهره‌وری بیشتر و مطلوب از مسائلی که در کربلا رخ داده است، بیندیشند.
وی با اشاره به جمله "هیهات من الذله"، خاطرنشان کرد: این جمله جمله‌ای کوتاه در عین حال همانند یک دریاست که باید به محتوای این جملات اندیشید و افراد در زندگی از محتوای چنین جملاتی استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار