تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح سلامت در دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از 46 هزار نفر از عشایر برون و درون کوچ این استان دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند.
کد خبر: ۵۰۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 05 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور بمناسبت روز ملی روستا و عشایر گفت: همه خانوارهای عشایر در خانه های بهداشتی روستایی محل استقرار، پرونده سلامت دارند.
وی از انجام کوچ پاییزه بیش از 90 درصد از عشایر کوچرو در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با حضور به موقع عوامل انتظامی و امدادگران در ایلراه های کوچ تاکنون مشکلی از عبور بیش از یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک گزارش نشده است.
مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از توزیع یکهزار و 100 تن ارزاق و مایحتاج اولیه از جمله سهمیه آرد و سوخت فسیلی به عشایر استان در سال جاری خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده کار سوخت رسانی و ذخیره سازی نفت سفید و گاز مایع در ایلراه ها و محل استقرار عشایر، بدون محدودیتی در حال انجام است.
حسین پور با بیان این که 2 تانکر آبرسانی 12 هزار لیتری برای تامین آب عشایر در هنگام استقرار عشایر در مناطق قشلاقی خوزستان اختصاص داده شده است، گفت: تمهیدات لازم برای تامین آب آشامیدنی عشایر کوچرو در زمان استقرار اندیشیده شده است.
وی تاکید کرد: خشکسالی های اخیر معیشت عشایر استان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است، به طوری که با خشک شدن بسیاری از چشمه ها، به عشایر درون کوچ لردگان در فصول بارندگی نیز آبرسانی سیار می شود.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از تولید 25 درصد از گوشت قرمز مصرفی استان معادل 10 هزار تن توسط عشایر منطقه در سال جاری خبر داد و گفت: عشایر در 85 درصد از گستره جغرافیایی این خطه پراکنده ‌اند.
حسین پور اعطای تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای عشایری به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز فصول سرد سال در مناطق قشلاقی توسط دولت تدبیر و امید را از عمده دلایل افزایش تولید پروتئین در بین عشایر کوچرو دانست.
وی افزود: عشایر استان با داشتن یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بیش از 60 درصد تولیدات دامی استان را تامین می‌ کنند.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار