تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از سه هزار و 450 نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۵۰۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 07 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید عباس جزایری اظهار کرد: ارتقاء سطح مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و آشنایی با محیط کار و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اهداف این طرح است.
وی افزود: حضور کارورز در محیط کار، ضمن ایجاد ارتباط میان کارورز و واحد پذیرنده امکان جذب توسط واحد تولیدی را فراهم می‌کند.
جزایری با اشاره به اینکه با اجرای این طرح بخشی از مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان برطرف می‌شود، تصریح کرد: طرح کارورزی با تقویت روحیه کارآفارینی، کارورزان را برای ورود به بازار کار مهیا می‌کند.
وی گفت: از آنجایی که هزینه‌های کارورز و بیمه مسئولیت توسط وزارتخانه پرداخت می‌شود و حقوق از سوی بنگاه‌های اقتصادی پرداخت نمی‌شود، یک نیروی رایگان در اختیار واحدها قرار می‌گیرد.
جزایری ادامه داد: در حال حاضر 75 واحد اقتصادی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و کارهای مربوط به صدور مجوز و سیر مراحل قانونی در حال انجام است که ثبت‌نام برای واحدهای پذیرنده شرایط خاصی نداشته و فعال بودن مهم‌ترین شرط ثبت‌نام است.
وی گفت: بنگاه‌های اقتصادی در صورت جذب نیروی کارورز پس از اتمام دوره شش ماه کارورزی، از دو سال معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما بهره‌مند می‌شوند.
جزایری از فعال بودن سامانه کارورزی خبر داد و تصریح کرد: این طرح به تعداد نیروی مورد نیاز واحدهای پذیرنده برای جذب تعدادی از کارورزان بستگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: طرح کارورزی فرصت مناسبی برای ثبت‌نام واحدهای پذیرنده است زیرا علاوه بر خدمت گرفتن نیروی کار رایگان، از معلومات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به منظور کاهش بیکاری کمک شایانی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار