رییس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: حذف قیمت مصرف کننده از روی کالا، رقابت در بازار را غیر واقعی و دچار بی نظمی می کند.
کد خبر: ۵۰۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 07 October 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سید محمدرضا نبوی اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور و با توجه به اینکه رقابت در بازار واقعی نیست، طرح اصلاح نظام قیمت گذاری کالا به نفع مصرف کننده و تولید کننده نیست.

وی با بیان اینکه سود اصلی کالا به جیب واسطه ها می رود، گفت: با وجود درج قیمت بر روی کالا، جنس به قیمت های متفاوت به مصرف کننده فروخته می شود.

نبوی افزود: اگر قیمت مصرف کننده از روی کالا حذف شود، نه تنها تخفیف به مشتری واقعی ارائه نمی شود، بلکه قیمت اجناس نیز منطقی اعلام نمی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در آخرین روزهای کاری بخشنامه ای ابلاغ کرد که مرحله نخست آن از ابتدای مهرماه و برای محصولاتی مانند بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولزی و بهداشتی اجرا می شود.

براساس این مصوبه توزیع کننده بر مبنای فاکتور خرید و با اعمال ضریب سود قانونی تعیین شده از سوی هیات عالی نظارت، قیمت کالاها را مشخص می کند.

چهارمحال و بختیاری یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی و بیش از 30 هزار واحد صنفی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار