سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان از پلمپ يك واحد شیرینی‌فروشی و يك واحد مرغ‌داری گوشتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 10 October 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- بیژن حسین‌پور آقایی اظهار کرد: طی بازدید مشترک معاون دادستانی با شبکه دامپزشکی از شیرینی‌فروشی در سطح شهرستان لردگان، مشاهده شد که این واحد اقدام به عرضه ماهی قزل‌آلا به مقدار تقریبی 70 کیلوگرم در شرایط غیر بهداشتی کرده است.

وی ادامه داد: اکیپ نظارت و بازرسی فراورده‌های خام دامی پس از ضبط محموله، تشخیص داد که ماهی‌ها غیر قابل مصرف و تلفاتی بوده‌اند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان همچنین از تعطیلی یک واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان خبر داد و افزود: طی گزارشات مردمی مبنی بر فروش مرغ زنده در سطح شهرستان، اکیپ‌های نظارت و بازرسی فراورده‌های خام دامی به محل اعزام و صحت و سقم گزارش را مورد بررسی قرار دادند که پس از نمونه‌گیری از طیور و ارسال نمونه به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان و نتیجه آزمایش باقیمانده آنتی بیوتیکی مثبت اعلام شد.

حسین‌پور آقایی اضافه کرد: به مرغداری مراجعه شد و به متصدی واحد اعلام شد که تا دوره پرهیز از دارو رعایت نشود اجازه خروج مرغ را ندارد که با بازرسی‌های مأموران دامپزشکی شهرستان طی چند روز بعد مشخص شد که مرغی در واحد وجود ندارد.

وی از مردم خواست از خرید مرغ زنده که باعث انتقال و انتشار بیماری‌های طیور می‌شود، خودداری کنند و در صورت تلفات غیرعادی و ناگهانی طیور بومی، موارد را به شبکه دامپزشکی شهرستان اعلام کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان گفت: با اخذ حکم دادستان شهرستان و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی واحدهای مذکور تعطیل و مسؤولان واحد به مراجع قضایی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار