تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری از کاهش 15 درصدی تصادفات در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این استان مقام دوم کاهش تصادفات را در کشور دارد.
کد خبر: ۵۰۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 10 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک افزود: در دولت یازدهم اقدامات خوبی در خصوص ایمنی راه های استان انجام گرفت که همین امر سبب کاهش آمار تصادفات و ارتقای ایمنی وضعیت حمل و نقل استان شده است.
وی از نصب 34 دوربین کنترل سرعت در محورهای استان خبر داد و گفت: افزایش حجم بزرگراه های استان از 110 به 350 کیلومتر و انجام روکش آسفالت در یک هزار و 300 کیلومتر از محورهای استان در دولت یازدهم بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه است.
امیری همچنین از اصلاح 160 نقطه پرحادثه در استان خبر داد و گفت: این درحالی است که 900 نقطه پرخطر دیگر در استان وجود دارد که اصلاح این محورها در دستور کار قرار دارد.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری با قدردانی از خدمات همیاران پلیس در ارتقای ایمنی راه ها، خاطرنشان کرد: فرهنگ ترافیک، حمل و نقل و رانندگی مقوله مهمی است که نیازمند حمایت و همکاری دستگاه های مختلف این حوزه است.
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش از فوت 700 نفر در محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: 100 نفر از جانباختگان راکبان موتورسیکلت بوده اند.
حمزه رفیعی با بیان اینکه هر 33 دقیقه یک نفر از هموطنان در سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهد، افزود: روزانه 43 نفر و سالانه 16 هزار نفر در کشور جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند.
وی، آموزش و فرهنگ سازی را از مهمترین اقدامات در خصوص کاهش تلفات جاده ای دانست و تصریح کرد: با اجرای برنامه های آموزشی و همراهی دستگاه های مربوطه طی 12 سال گذشته آمار تلفات جاده ای کشور 12 هزار نفر کاهش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز در این برنامه از سهم بالای عامل انسانی در تصادفات جاده ای خبر داد و گفت: ارائه آموزش های لازم به رانندگان می تواند تا بیش از 50 درصد از تصادفات را کاهش دهد.
احمد جمشیدی با بیان اینکه ایمنی یک مقوله چند وجهی است، اظهار کرد: اگر به همه جوانب توجه لازم نشود شاهد وقوع اتفاقات ناگواری در این حوزه خواهیم بود.
در این همایش از طلایه داران فرهنگ ترافیک، همیاران پلیس و راهوران محله تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار