مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 2 هزار نفر از مردم استان برای پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۵۰۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 14 October 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- یوسف آقابزرگی اظهار کرد: ثبت‌نام زائران اربعین حسینی از ابتدای شهریور‌ماه سال جاری از طریق سامانه سماح به نشانیsamah.haj.ir (سامانه سماح/ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) آغاز شده است و تاکنون 2 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه کنسول‌گری عراق در اصفهان ویزای مردم چهارمحال و بختیاری را صادر می‌کند افزود: تاکنون 900 ویزا برای مردم استان صادر شده است.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری از فعالیت 10 دفتر خدمات زیارتی در شهر‌های بروجن، شهرکرد، بن و لردگان خبر و ادامه داد: یک دفتر موقت نیز در شهر لردگان آماده ثبت‌نام متقاضیان است.

آقا بزرگی اضافه کرد: هزینه دریافت ویزا 40 دلار و 35 هزار تومان هزینه بیمه، اقدامات پزشکی هلال‌احمر و حق‌الزحمه ثبت نام است که مجموع این هزینه با توجه به تغییرات ارز بین 190 تا 200 هزار تومان متغیر است.

وی گفت: تاریخ انقضای گذرنامه افرادی که متقاضی ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی هستند باید از تاریخ خروج از کشور 3 ماه وقت داشته باشد.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری از متقاضیان ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی خواست ثبت‌نام را به روز‌های پایانی موکول نکنند و در صورت مراجعه به مکان‌هایی غیر از دفاتر زیارتی نسبت به اخذ بیمه اقدام کنند.

آقا بزرگی افزود: مرز خروجی زائران استان شلمچه اعلام شده و 3 موکب شامل موکب سپاه قمر بنی‎‌هاشم (ع) در مرز عراق، موکب عمود 285 واقع در مسیر بین نجف و کربلا و موکب کربلا از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار