شهروندان شهرکردی:
تابناک چهارمحال وبختیاری- سخنان سخیف و نسنجیده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره استفاده از عنوان جعلی خلیج عربی به جای واژه تاریخی خلیج فارس موجب تقویت یکپارچگی، وفاق ملی و استحکام درونی مردم غیور ایران اسلامی شد.
کد خبر: ۵۰۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 14 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سخنان غیر منطقی رئیس جمهوری آمریکا از شامگاه گذشته تاکنون با واکنش مردم ایران بخصوص استان چهارمحال و بختیاری، در فضای مجازی و محافل عمومی واکنش هایی را بدنبال داشته است و همه متحد و یکپارچه علیه ترامپ شده اند.
یک شهروند شهرکردی گفت: مردم غیور و انقلابی ایران نسبت به سخنان سخیف دونالد ترامپ بی اعتنا خواهند بود و ضمن حفظ وفاق ملی خود دچار هیچ گونه وحشت و ترسی نخواهند شد.
ملک محمد قربان پور اظهار کرد: حرکات و سخنان ترامپ در گذشته نیز نشان داده که تنها دنبال حرکات نمایشی، تبلیغات ایران هراسی و ایجاد حساسیت از سوی کشورهای منطقه بر روی کشور ایران است.
به گفته وی، اجرای سیاست های رضایتمندانه و فعالانه از سوی دولتمردان در راستای حفظ ساختار برجام و اجماع در دنیا، ترامپ را به سمت اتهام زنی به ایران سوق داده است.
قربان پور گفت: مردم ایران سرنوشت کشور خویش را بدست خود رقم خواهند زد و در برابر دشمنی های دیرینه دولتمردان آمریکائی کوتاه نمی آیند و در برابر توطئه های آنان ایستادگی می کنند.
یک شهروند دیگر با بیان اینکه تاریخ و اسناد معتبر از سال های بسیار دور بر عنوان خلیح فارس تاکید دارد، تصریح دارد: استفاده نام جعلی خلیج عربی از سوی ترامپ نشان از ضعف و کینه توزی دولتمردان آمریکائی نسبت به مردم ایران دارد.
لیلا عبداللهی گفت: ترامپ و دولتمردان آمریکائی هرگز نمی توانند با سخنان سخیف و بی منطق، وحدت ملی و همدلی مردم ایران را دچار استرس و تفرقه کنند.
شهروند دیگری می گوید: سخنان غیر منطقی دونالد ترامپ منجر به اتحاد و همدلی بیشتر تمامی مردم ایران از هر نوع قوم، نژاد و زبان مختلف و حتی جناح های سیاسی شد.
محسن نادری اظهار کرد: اینگونه سخنان نابخردانه و بی پایه و اساسدر باره سابقه تاریخی خلیج فارس و اتهام رنی به مردم ایران بارزترین نوع ترویج خشونت از سوی کشور آمریکاست.
به گفته وی، بلافاصله بعد از صحبت های سخیف و به دور از آگاهی رئیس جمهوری آمریکا، عکس سنگ قبر سربازان کشته شده آمریکایی در فضای مجازی منتشر شد که محل فوت سربازان بر روی این سنگ قبرها خلیج فارس درج شده بود.
این شهروند چهارمحالی ادامه داد: تحریف نام خلیج همیشه فارس نشان دهنده اوج ذلت و خواری دولتمردان آمریکا در برابر ملت ایران است و ایرانیان از سابقه تاریخی، تمدن و فرهنگ کشور خود دفاع می کنند.
نادری گفت: استراتژی جدید ترامپ درباره ایران اتهام زنی و تهدید است و ملت غیور ایران از 40 سال گذشته تاکنون در بحران های مختلف تاریخی یکپارچگی، اتحاد، همبستگی و انقلابی بودن خود را به جهانیان نشان داده اند که از ارزش های مقدس جمهوری اسلامی هرگز کوتاه نخواهند آمد.
مهدی عالی یکی از شاعران شهرکردی نیز در واکنش به سخنان ترامپ در شعری آورده است:
'میهن خوبم، اگر دور و برت
گله گرگا به کمین نشستن
کافیه لب تر کنی تا ببینی
ارتش آرشا کمون به دستن
خلیج فارس تا همیشه ها فارس
تو آسمون میهنم درخشید
یه عده غرق یه سراب پوچن
ماهو از آسمون نمیشه دزدید
می شه مگه یه عده از رو زمین
بگیرن از یه آسمون هواشو
با هیچ سلاحی نمیشه بگیرن
از وطنم حافظ و سعدیاشو'
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه در سخنانی پیرامون وضعیت و سرنوشت برجام، از عنوان جعلی خلیج عربی به جای واژه تاریخی خلیج فارس استفاده کرد که واکنش وسیع مردم ایران در فضای مجازی و حقیقی را در پی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار