تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس هیات کوهنوردی چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور برای چهار سال آینده منصوب شد.
کد خبر: ۵۰۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 14 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- رضا زارعی در مجمع انتخابات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری از نظر منابع آب، فرهنگ و داشتن ارتفاع بالا شاخص است.
رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور با اشاره به اینکه پس از دو سال معاونت توسعه ورزش همگانی به حوزه معاونت قهرمانی منتقل شد، افزود: ورود مجدد ورزش کوهنوردی به حوزه قهرمانی منافاتی با وظیفه فدراسیون کوهنوردی در توسعه ورزش همگانی ندارد و مطابق آمارها کوهپیمایی خانوادگی در میان خانواده‌ها بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است.
زارعی تصریح کرد: در سطح قهرمانی این ورزش رشد مناسبی داشته است به ویژه با ورود سنگ نوردی، یخ‌نوردی و کوهنوردی با اسکی به المپیک‌ و بازی‌های آسیایی زمستانی و تابستانی، توجه بیشتر به این رشته ورزشی ضرورت دارد.
وی با اشاره به کسب دو رتبه با ارزش در رتبه بندی آموزشی توسط ورزش کوهنوردی کشور، اظهار کرد: در سال گذشته فدراسیون کوهنوردی در کمیت آموزشی با 21 هزار و 600 آموزش دیده در میان 52 فدراسیون ورزشی کشور رتبه برتر را کسب کرد که از این تعداد 20 هزار نفر در سطوح پایه و 1600 نفر در سطوح مربی گری و بازآموزی آموزش دیدند.
زارعی با اشاره به اینکه سهم عمده این موفقیت در رتبه‌بندی آموشی متعلق به هیات‌های استانی است، گفت: این فدراسیون در سال 94، 15 هزار آموزش دیده داشته است.
وی بیان کرد: سال گذشته فدراسیون کوهنوردی در کیفیت آموزش نیز با کسب 870 امتیاز رتبه دوم را در میان سایر فدراسیون‌ها ‌کسب کرده است و این نشان از عملکرد درست در آموزش برای کسب رتبه‌های بالا خواهد بود.
زارعی تصریح کرد: در سال گذشته برای نخستین بار براساس سرانه جمعیتی چهارمحال و بختیاری با 38 امتیاز پس از ایلام رتبه دوم رتبه بندی آموزشی در میان سایر استان‌های کشور را کسب کرد و این استان در اسکی کوهستان نیز جزء سه استان برتر کشور قرار دارد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ورزش کوهنوردی با 64 هزار بیمه ورزشی ثبت شده رتبه دهم را در میان سایر فدراسیون‌ها از این نظر به خود اختصاص داد.
زارعی با اشاره به اینکه فدراسیون کوهنوردی در دو هفته گذشته میزبان بسیت و پنجمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی بزگسالان آسیا از 11 کشور آسیایی با حضور 164 ورزشکار بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر 160 اعزام توسط فدراسیون کوهنوردی به کشورهای مختلف دنیا با وجود مشکلات مالی با کمک اسپانسرهای ورزشی انجام شد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور گفت: امید است که بتوان با همکاری بیشتر هیأت‌های کوهنوردی در استان‌های کشور در سطح بین‌المللی و کسب سهمیه المپیک برای این ورزش موفق‌تر از گذشته عمل کرد.
فرهاد بهمنی نیز اظهار کرد: بیش از شش هزار ورزشکار سازمان یافته در ورزش کوهنوردی استان فعالیت دارند.
وی ایجاد 11 باشگاه در استان و اجرای صعودهای فصلی در مناطق مختلف استان در راستای جذب افراد بیشتری به این ورزش، هماهنگی با دانشگاه‌ها، همکاری با هیأت ورزش همگانی استان را از جمله فعالیت‌های انجام شده در چهار سال گذشته برشمرد.
رئیس هیات کوهنوردی چهارمحال و بختیاری افزود: وجود فضای مناسب برای ورزش کوهنوردی در آموزش و پرورش از مواردی بود که در چهار سال گذشته مورد توجه قرار گرفت به دلیل اینکه وقتی از سنین پایه فعالیت در این ورزش آغاز شود امکان برنامه‌ریزی برای سطوح ملی و قهرمانی فراهم می‌شود که در همین راستا تشکیل گروه‌های کوهنوردی در مدارس انجام شد.
وی ادامه داد: در چهار سال گذشته بیش از شش هزار دانش‌آموز وارد هیات و گروه‌های کوهنوردی شدند و اکنون نیز در این رشته ورزشی فعالیت دارند.
وی در خصوص استفاده از ارتفاعات اطراف شهرهای استان برای فعالیت ورزشکاران کوهنورد گفت: با هماهنگی شورای شهر در شهرکرد دو مورد و بروجن و شلمزار هر کدام یک مورد، شرایط فعالیت برای ورزش کوهنوردی فراهم شد.
بهمنی تصریح کرد: خانه کوهنوردی کوهرنگ با پیگیری و مساعدت فدراسیون کوهنوردی در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد و امید است که هرچه سریعتر این مهم محقق شود و در تلاش هستیم فاز دوم خانه کوهنوردی بروجن نیز با کمک خیر آماده شود.
وی بیان کرد: آموزش مربی‌گری سال 93 به 250 ، سال 94 به 350 و سال گذشته 500 نفر و از سوی فدراسیون کوهنوردی به این افراد کارت مربی‌گری داده شد.
بهمنی با بیان اینکه حدود 18 گروه کوهنوردی همانند غارنوردی، کوهپیمایی، دره نوردی، امداد و نجات، پیشکسوتان، سنگ نوردی و ... در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در سنگ نوردی فضای ورزشی این رشته از 650 متر مربع در سال 92 به 1220 متر مربع در سال جاری رسیده است.
 در این جلسه فرهاد بهمنی رئیس سابق هیأت کوهنوردی استان با کسب حداکثر آرا برای چهار سال آتی به عنوان رئیس این هیات ورزشی در چهارمحال و بختیاری انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار