تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو فراکسیون امید و نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ وکیار در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان ضد ایرانی جمعه شب ترامپ باعث وحدت ملی در ایران می شود و ایرانیان را متحدتر از گذشته می کند.
کد خبر: ۵۰۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 14 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: هر کجا پای منافع ملی ایران در میان باشد، همه مردم با هر گرایش سیاسی از آن دفاع خواهند کرد و در این مساله با هم متحد می شوند.
وی تصریح کرد: مباحث مطرح شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قابل ایران نشان داد او تاریخ، جغرافیا و علم سیاست و اخلاق بین المللی را نمی داند.
به گفته وی، جعل نام خلیج همیشه فارس از سوی ترامپ در سخنان جمعه شب درحالی صورت گرفت که بر روی مدال ها و سنگ نوشته های قبر سربازان آمریکایی به وضوح نام خلیج فارس عنوان شده است.
کاظمی یادآور شد: جعل نام خلیج فارس از سوی ترامپ در حالی شکل گرفت که تمامی روسای قبلی آمریکا همواره از نام خلیج فارس استفاده می کرده اند.
عضو هیات اجرایی شورای بین المجالس آسیا گفت: سپاه پاسداران مانند دیگر نیروهای مسلح ایران پاره تن ایران است و آمریکا حق ندارد درباره این نیروی مردم این گونه صبحت کند.
به گفته وی، سپاه پاسداران یک نیروی نظامی نیست بلکه با تمام توان با گروه های تروریستی مقابله می کنند، درحالی که خود آمریکا این گروه های تروریستی را بوجود آورده است.
وی افزود: در کارزار رسانه ای ترامپ، دوباره ملت ایران به یک اتحاد و همدلی رسید و مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست علنی خود پاسخ قاطعی به سخنان ضد ایرانی ترامپ و سیاستمداران آمریکا خواهد داد.
کاظمی گفت: حقانیت ایران در برجام برای همه کشورهای جهان مشخص شده است از این رو کشورهای اروپایی حاضر به تایید سخنان ترامپ نشدند و این نشان می دهد ایران به دستاوردهای مهم بین المللی دست یافته است.
به گفته وی، برجام یک قرارداد دو جانبه نیست که هر گاه آمریکا دلش خواست بتواند از آن خارج شود، برجام یک توافق جهانی است و آمریکا نمی تواند یک تنه آن را نقض کند.
وی گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده ای به سخنان ضد ایرانی ترامپ داد و این سخنان بدون شک صدای واحد مردم ایران است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب در اعلام سیاست های راهبردی کاخ سفید بر ضد ایران سخنرانی کرد و نام خلیج فارس را جعل کرد و خواستار بازنگری در مفاد برجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار