مقام مسئول در وزارت ارشاد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن مجید باید توسط چاپخانه های داخل کشور چاپ شود.
کد خبر: ۵۰۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 15 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اصغر امیرنیا در پاسخ به این سوال که آیا قرآنی که در چین چاپ می شود، مورد تایید است؟ افزود: خیر و برای حمایت از فعالان و ناشرانی که در حوزه چاپ قرآنی در داخل فعالیت می کنند، از ظرفیت داخلی باید بهره گرفت و باید حرمت قرآن هنگام چاپ به صورت کامل حفظ شود.
به گفته وی، در هر جشنواره تعدادی از قرآن هایی که از نظر کاغذ چاپ مستمعل شده، با قرآن های تازه چاپ، تعویض می شود.
به گفته امیرنیا، در این زمینه باید از ظرفیت خیرین بهره گرفت و مردم نیز که قرآن های هدیه شده ای را که در منزل دارند، به مجموعه های قرآنی اهدا کنند تا جایگزین قرآن هایی که کاغذ چاپی آن مستمعل شده است، بشود.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح افق در کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح همه ساله در کشور هر خانوار می تواند یک قرآن اهدا کند.
به گفته وی، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالانه 200 هزار جلد قرآن به مراکز قرآنی و علمی اعطا می شود که امید است با تخصیص اعتبار این میزان به 800 هزار جلد در سال برسد.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در خصوص حمایت از نخبگان قرآنی و حافظان قرآن برای ورود به دانشگاه باید شورای توسعه فعالیت های قرآنی و شورای عالی قرآنی اقدام کند که در این زمینه آیین نامه هایی وجود دارد و بنیاد نخبگان نیز در این حوزه فعالیت دارد.
این مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در نشست شورای توسعه فعالیت های قرآنی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار