تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای هوای صبح امروز (یکشنبه) شهرکرد با 4 درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین نقطه کشور بود.
کد خبر: ۵۰۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 15 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: با وجود کاهش محسوس دما، اما اثری از وقوع بارش های پاییزی در استان نیست و پیش بینی می شود بارش های موثر از نیمه دوم آبان ماه در استان آغاز شود.
وی به وزش بادهای شدید در استان اشاره کرد و گفت: وزش باد که سرعت آن تا 60 کیلومتر برساعت نیز می رسد منجر به خیزش گرد و خاک محلی و آلوده شدن هوای استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه می شود.
قطره سامانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون غلطت آلودگی هوا در استان که منشاء گرد و خاک داخلی است در مدت 5 روز به مرحله بحرانی و هشدار رسیده و پیش بینی می شود تا وقوع بارش های پاییزی روزهای آلوده در استان تداوم یابد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شهرهای شهرکرد و بروجن بیشترین روزهای توام با گرد و خاک را سپری کرده اند که ناشی از خیزش گرد و خاک در دشت های شهرکرد و سفیددشت بوده است.
تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در چهارمحال و بختیاری سبب شده تا این استان در سال زراعی 95-96 وارد دهمین سال پیاپی خشکسالی شود و همین امر به خشکیدگی دشت های این استان و تبدیل شدن آن به چشمه های گرد و خاک منجر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار