رئیس شورای شهر خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: امیدواریم طی دو هفته آینده شهردار جدید شهرکرد تعیین تکلیف و هر چه سریع‌تر مشخص شود.
کد خبر: ۵۱۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 17 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا توکلی با اشاره به روند انتخاب شهردار از سوی شورای شهر، اظهار کرد: در فراخوانی که برای انتخاب شهردار اعلام شد حدود 43 نفر از افراد برای سمت شهردار شدن اعلام آمادگی کردند که پالایش توسط شورای شهر انجام شد و طبق پالایش انجام شده حدود 12 نفر با توجه به نگاه علمی، تجربی و سازمانی تعیین شدند.
وی افزود: پس از پالایش و شناسایی، از افراد رزومه کاری و ارائه برنامه برای انتخاب شهردار درخواست شد که با بررسی توسط اعضای شورا نتیجه گرفته شد که جلسه پرسش و پاسخ حضوری برگزار شود.
توکلی با اشاره به اینکه طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار به دلیل دیر ارسال کردن رزومه تعدادی از افراد بوده است، گفت: تعدادی از افراد هفته گذشته در جلسه پرسش و پاسخ حضور داشتند، تعدادی خارج از کشور بودند، شش نفر در هفته جاری و تعدای هفته آینده مورد پرسش و پاسخ حضوری قرار می‌گیرند که امید است طی دو هفته آینده شهردار جدید تعیین تکلیف و هر چه سریع‌تر مشخص شود.
توکلی با اشاره به اینکه منع قانونی برای انتخاب شهردار از میان اعضای شورای شهر وجود ندارد، گفت: تاکنون در هیچ یک از صحن‌های علنی و غیر علنی شورا، انتخاب شهردار از اعضای شورای شهر مطرح نشده است.
وی ارائه برنامه شاخص و جامع به منظور توسعه شهر را از شاخص‌ها و معیارهای انتخاب شهردار عنوان و تصریح کرد: آشنایی با سیاست‌ها و موازین قانونی شهرداری، آشنایی جامع و کامل به توسعه شهری، تامین منابع درآمد برای شهرداری با توجه به امکانات محدود و با تقوا بودن از شاخص‌های انتخاب شهردار است.
رئیس شورای شهر شهرکرد اعتقاد داشتن به نظام، داشتن تجربه کافی به کارهای شهرداری، مردم‌دار بودن، دارای تعامل محرز شده با مدیران مختلف استان از جمله استاندار، توجه به برخوردهای علمی نسبت به پیشرفت شهر، به خوبی انجام دادن وظایف در راستای توسعه شهری و رسیدن به اهداف مدنظر هم سو با قوانین شهرداری و داشتن برنامه شهر هوشمند برای توسعه سازمانی را از دیگر معیارهای انتخاب شهردار عنوان کرد.
وی گفت: در حال حاضر سرپرست شهرداری موظف است تا زمان انتخاب شهردار کار قانونگذاری را انجام دهد.
توکلی خاطرنشان کرد: تحولات توسعه شهری و تحولاتی که منجر به اعتماد بیشتر مردم می‌شود، خواسته شهرداری و شورای شهر است و صرفا به یکی از آن‌ها ختم نمی‌شود.
وی گفت: در حال حاضر بسیاری از کمیسیون‌های شورای شهر فعال است و کار شورای شهر منوط بر انتخاب شهردار جدید نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار