عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران:
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برجام تاکنون امتیاز خاصی به ما نداده‌اند در صورتی که تکالیفمان در قبال برجام را 100 درصد انجام داده‌ایم.گفت: برجام بهانه‌ای برای باز کردن گارد ایران و ایجاد ناامنی در کشور است.
کد خبر: ۵۱۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 18 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- پرویز سروری اظهار کرد: امریکایی‌ها برنامه مشخصی را برای ایجاد محدودیت ایران تدوین کرده‌اند و طوری که از رفتار ترامپ برمی‌آید، موضوع برجام بهانه‌ است.

وی عنوان کرد: در برجام تاکنون امتیاز خاصی به ما نداده‌اند و عملا از امتیازاتی که باید اخذ می‌کردیم بهره‌مند نشده‌ایم در صورتی که تکالیفمان در قبال برجام را 100 درصد انجام داده‌ایم.

نماینده اسبق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس هفتم شورای اسلامی بیان داشت: ترامپ یک بازی طراحی شده را در پیش گرفته است، بها دادن به کنگره مبتنی بر این است که 60 روز پرفشار راه‌ بیندازد و در موضوعاتی که احساس می‌کند اتحادیه اروپا در کشورهای غربی روی آن کمتر حساسیت دارد یا به طور کلی موافقت دارد، اجماع ایجاد کند.

سروری افزود: موضوع برجام دستاویزی است برای توقف قدرت ایران یا محدود کردن جدی آن، قطع نفوذ ایران در منطقه و محدود کردن آن که این اهدف را به عنوان موضوع خروج از برجام مطرح می‌کند و تلاش می‌کند که به شکلی موضوع را از متن به حاشیه منتقل کند.

وی تصریح کرد: متن مسئله، برجام است یعنی تکالیفی که امریکا باید انجام دهد و انجام نداده و تعهداتی که زیر پا گذاشته و الان امریکا دقیقا در مقام متهم است؛ اما با تلاش زیادی براساس همین رفتاری که انجام دادند، به دنبال این هستند که خود را به عنوان مدعی مطرح کنند و ما را متهم کنند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تبیین کرد: در برجام به جای اینکه تحریم‌ها رفع شود که فلسفه وجودی آن بوده، این موضوع را به مسئله خطرات ایران، نقش ایران در منطقه و مسئله نفوذ ایران در منطقه منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی امریکا به این سمت حرکت می‌کند که از برجام به عنوان فشار برجامی اروپا استفاده ‌کند، تاکید کرد: با اظهارات و رفتارهایی که امریکا انجام داد چیزی از برجام باقی نمانده که در روزهای آخر توسط ترامپ به یک تابوت پوسیده تبدیل شد.

سروری گفت: باید بدانیم که آن‌ها امنیت ما را نشانه رفته‌اند و به دنبال این هستند که گارد امنیتی ما را باز کنند و تنش و بی‌ثباتی و ناامنی را در کشور ما وارد کنند.

وی اظهار داشت: باید تحلیل درستی بر این موضوع صورت گیرد و ما امروز بیشترین نیاز را به انسجام ملی و همدلی و همگرایی و هم‌افزایی ملی داریم و باید مسائل حزبی و گروهی و سیاسی را کنار بگذاریم و یک‌صدا در مقابل دشمن بایستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار