تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور استان‌های فدراسیون وزنه‌برداری گفت: چهار سالن تخصصی وزنه برداری در شهرهای فارسان، فرخشهر، شهرکرد و بروجن وجود دارد و در حال رایزنی برای ایجاد سالن‌های دیگر در مابقی شهرستان‌ها هستیم.
کد خبر: ۵۱۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 22 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مهران رئیسی اظهار کرد: در حال حاضر 200 ورزشکار سازمان یافته دارای بیمه ورزشی در ورزش وزنه‌برداری استان فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه این افراد از سنین نوجوانان تا بزرگسالان هستند، افزود: چهار سالن تخصصی وزنه برداری در شهرهای فارسان، فرخشهر، شهرکرد و بروجن وجود دارد و در حال رایزنی برای ایجاد سالن‌های دیگر در بقیه شهرستان‌ها هستیم.
رئیسی تصریح کرد: با پیگیری انجام شده در سطح کشور و اخذ مجوز از وزارت ورزش و جوانان مقرر شده است که ورزش وزنه‌برداری ویژه بانوان در کشور ایجاد شود و با برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح کشور، به زودی این ورزش در چهارمحال و بختیاری نیز فعال خواهد شد.
عضو شورای عال فنی فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: امکان وزنه‌برداری در هر سالن ورزشی وجود ندارد و به همین دلیل باید استانداردهای لازم برای سالن اختصاصی وزنه‌برداری فراهم و زیرساخت‌های لازم همانند تخت‌های وزنه‌برداری مهیا شود.
رئیسی با بیان اینکه این ورزش همواره برای استان مدال آورر بوده است، تاکید کرد: کسب مقام سوم قهرمانی آسیا و مقام دوم باشگا‌ه‌های آسیا در سال جاری از این افتخارات است.
رئیس هیأت وزنه‌برداری استان در خصوص توسعه این ورزش در مناطق محروم استان گفت: با همکاری اداره امور عشایری و فدراسیون وزنه‌برداری در سطح کشور اعتباری برای شناسایی افراد مستعد و سرمایه‌گذاری در این زمینه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه استان دارای استعدادهای بسیاری در این ورزش است و در سال‌های آتی با فراهم‌سازی زیرساخت لازم شرایط مناسب‌تر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در تابستان امسال 50 تا 60 مستعد این ورزش در شهرکرد شناسایی و جذب شد.
معاون امور استان‌های فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه گران بودن تجهیزات وزنه‌برداری از مشکلاتی است که برسر راه این هیات قرار دارد، اظهار کرد: در شهریور ماه امسال یک خوابگاه برای وزنه‌بردارانی که از سایر شهرهای استان به شهرکرد برای انجام این ورزش می‌آیند، به مساحت 70 مترمربع مربع در خیابان مولوی شهرکرد احداث شد.
وی خاطرنشان کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش 20 ورزشکار را دارد و مدیرکل ورزش و جوانان استان با حمایت‌های ویژه تمام تلاش را انجام داد تا بهره‌برداری از آن صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار