تابناک چهارمحال بختیاری- مدیر سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و استحصال 21 هزار تن محصول شکر در صنایع فرآوری و تبدیلی استان طی سال جاری خبر داد و گفت: با پیش بینی انجام شده امسال تولید شکر 2 هزار تن نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۵۱۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 22 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب میزان محصول چغندرقند تحویلی به صنایع تبدیلی استان را 80 هزار تن دانست وی افزود: در مدت مشابه سال قبل 61 هزار تن چغندرقند تحویل کارخانه قند شد.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید در این خطه، تولید بخش عمده چغندر منطقه با عیار 16 سنجش شده که طرح آموزش و ترویج بهره برداران، استفاده از بذر اصلاح شده و اجرای آبیاری نوین در کیفیت و کمیت محصول تاثیر بسزایی داشته است.
مدیر سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با تمهیدات اندیشیده شده زمان انتظار تحویل محصول چغندرقند به صنایع تبدیلی در استان به کمتر از 24 ساعت کاهش یافته که این تسریع عمل در کاهش هزینه کرایه حمل و عیار محصول نیز نقش مستقیم دارد.
غریب سطح زیرکشت چغندرقند استان برای سال زراعی جاری را بیش از 2 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: با مدیریت و تغییر الگوی کشت محصول مرغوب تری برداشت می شود.
به گفته وی، از هر هکتار اراضی زیر کشت چغندرقن، 45 تن محصول برداشت خواهد شد.
وی توضیح داد: شهرستان های کیار، شهرکرد و لردگان بیشترین سطح زیرکشت چغندرقند استان را دارد.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار