رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: علی رغم اینکه سد کارون 4 در جهت مدیریت منابع آبی اثرات مفیدی دارد اما امکان برداشت آب از این سد برای چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.
کد خبر: ۵۱۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 31 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید فتح‌اللهی اظهار کرد: سد کارون 4 با اعتبار یک هزار میلیارد تومان از منابع ملی اختصاص یافته به استان احداث و موجب از بین رفتن منابع طبیعی و جاده‌های ارتباطی اطراف آن شد.
وی افزود: علی رغم اینکه این سد در راستای مدیریت منابع آبی اثرات مفیدی دارد ولی هیچ‌گونه ارزش افزوده‌ای نصیب استان ما نمی‌شود و امکان برداشت آب از این سد برای چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: سد کارون چهار ظرفیت تولید 40 هزار تن پرورش ماهی در قفس را دارد که در فاز نخست مجوز چهار هزار تنی پرورش ماهی در قفس برای چهارمحال و بختیاری تعیین شد.
وی با اشاره به اینکه مجوزات لازم برای پرورش ماهی در قفس اخذ شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برای سه هزار و 400 تن آن مجوز صادر شده و مابقی آن به دلایل نامشخص از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان متوقف و مجوزی صادر نمی‌شود.
فتح‌اللهی گفت: با این وضعیت تاکنون به 10 درصد از میزان مشخص شده تولید پرورش ماهی در قفس نرسیده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار