رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد از توزیع گوشت گرم وارداتی در بازار چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 01 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اصغر اسماعیلیان اظهار کرد: طرح توزيع گوشت گرم وارداتی در این استان نیز برای رفع نیاز مردم و كنترل قيمت گوشت تولید داخل از دو هفته اخیر آغاز شد.
وی بااشاره به اینکه قیمت هر کیلو گوشت گرم وارداتی نسبت به قیمت گوشت تولید داخل 10 درصد کمتر است، تصریح کرد: مردم زمانی از گوشت وارداتی استقبال می‌کنند که قیمت آن زیر قیمت گوشت تولید داخل باشد.
رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد افزود: هم اکنون هر کیلو گوشت گرم وارداتی 33 هزار و 300 تومان در بازار عرضه می‌شود.
اسماعیلیان از نیاز کشور و استان به واردات گوشت خبر داد و گفت: با توجه به این نیاز همواره مسئولان در صدد هستند تا مقداری گوشت را از کشورهای دیگر وارد کنند، بنابراین در صورتی که واردات گوشت انجام نشود به طور حتم در بازار با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.
وی در ادامه گفت: سیاست دولت این است که همواره صادرات دام را اجرا کند تا در صورت کمبود گوشت قرمز، امکان واردات نیز باشد.
رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه از نظر بهداشتی تنها 72 ساعت مهلت توزیع گوشت است، تصریح کرد: از آنجائیکه ورود گوشت از طریق زمینی 60 ساعت به طول می‌انجامد و تنها 12 ساعت فرصت توزیع آن است تا فاسد نشود مقرر شد ورود گوشت از طریق هوایی انجام شود.
وی با اشاره به وجود 90 واحد صنفی در این اتحادیه تصریح کرد: از این تعداد واحد صنفی، 25 واحد در زمینه عرضه گوشت گرم وارداتی نیز فعالیت می‌کنند.
اسماعیلیان با اشاره به اینکه ذخایر کشور قزاقستان، ارمنستان و استرالیا از لحاظ دامی غنی است، گفت: طبق مذاکرات انجام شده قرار بر این است که واردات گوشت از این سه کشور به ایران صورت گیرد.
رئیس اتحادیه قصابان شهرستان شهرکرد در ادامه افزود: در حال حاضر از آغاز اجرای این طرح تنها از کشور استرالیا گوشت به این استان وارد شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح شهر قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی شقه با دنبه 38 هزار تومان و گوشت گوساله شقه 39 هزار تومان عرضه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار