تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری از کاهش 85 درصدی آورد آب به تالاب بین المللی چغاخور طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 01 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در شورای حفاظت کیفی زاینده رود و مدیریت منابع آب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آورد آب تالاب چغاخور در سال گذشته 23 میلیون مترمکعب بود که این رقم در سال جاری با کاهش 85 درصدی به پنج میلیون و 500 هزار مترمکعب رسیده است.
وی افزود: تعیین حقابه تالاب ها و رودخانه ها نقش اصلی در حفظ این منابع ارزشمند دارد.
امیری تصریح کرد: برنامه زمان بندی، علمی و کارشناسی حفظ تالاب ها و رودخانه های چهارمحال و بختیاری و میزان برداشت در جلسه آینده شورای حفاظت کیفی زاینده رود مشخص و اعلام شود.
وی اصلاح و رعایت الگوی کشت کشاورزی در استان را ضروری دانست و از مسئولان جهاد کشاورزی خواست تا یک ماه آینده طرح بهره وری منابع آب را تهیه و ارائه کنند.
امیری گفت: در مناطقی که مجوز برداشت آب صادر شده و الگوی کشت مطابق اهداف و سیاست های جهادکشاورزی باشد، ادامه کار با ارائه گواهی از شرکت آب منطقه ای استان بدون اشکال است.
امیری تاکید کرد: برق چاه های کشاورزی دارای اضافه برداشت و پمپاژ و همچنین مزارع پرورش ماهی دارای ساخت غیرمجاز و اضافه برداشت قطع می شود.
وی نهایی شدن نقشه پهنه بندی سیلاب زاینده رود را ضروری دانست و افزود: این نقشه پس از تایید در اختیار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.
امیری همچنین شناسایی نقاط در معرض فرسایش رودخانه ای چهارمحال و بختیاری را در اولویت دانست.
وی همچنین از اختصاص بخشی از اعتبارات مدیریت بحران برای ساحل سازی رودخانه های استان خبر داد.
وی اجرای عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب 50 روستای حوزه رودخانه های زاینده رود و کارون با مشارکت مردم و پنج روستا با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در آینده نزدیک نوید داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار