تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی مرکز اسناد تاریخی و علمی در استان برای نگهداری اسناد مربوطه و عدم تکرار برخی پژوهش‌ها ضروری است.
کد خبر: ۵۱۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 01 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در جلسه ستاد استانی بیست و پنجمین دوره بزرگداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی، ضمن انتقاد از دستگاه‌های فرهنگی استان که در این جلسه حضور نداشتند، اظهار کرد: تلاش همگانی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است.
وی با اشاره به لزوم افزایش میزان ساعات مطالعه کتاب و کتابخوانی، افزود: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در استان و کشور موجب افزایش اندیشه، تفکر، تبیین فرهنگ و گرایش به نوآوری خواهد شد.
امیری با تأکید بر راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در استان، تصریح کرد: در راستای توسعه کتابخانه دیجیتال باید تمامی نهادهای فرهنگی استان همکاری و مساعدت لازم را بعمل آورند و مرکز اسناد تاریخی، علمی و اجرایی نیز در استان راه‌اندازی شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم فعال شدن انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها، گفت: لازم است درآمدهای هر شهر در همان شهر هزینه شود.
امیری خاطرنشان کرد: باید در نشر کتاب به سمت مباحث روز جامعه از جمله اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی فقرا، هوش مالی و تجارت الکترونیک و هویت فرهنگی و تاریخی استان پیش رفت و در بخش‌هایی که ضرورت جامعه است ورود پیدا کرد.
وی ادامه داد: حفظ هویت فرهنگی، تاریخی و آداب و رسوم بومی می‌تواند عامل توسعه و وحدت در مناطق مختلف باشد.
امیری مستندسازی در کتابخانه‌ها را از امور ضروری استان و از مصوبات جلسه دانست و تصریح کرد: باید در هفته کتاب کلنگ کتابخانه مرکزی در شهرکرد زده شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: لازم است تغییر و تفکری اساسی در گرایش به کتاب و کتابخوانی ایجاد و فرهنگ کتابخوانی در استان ترویج داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار