تابناک چهارمحال وبختیاری- امام رضا(ع) می‌فرمایند: یکی از روش‌های اصولی برای کنترل وزن، کاستن از حجم غذای شام است، نه ترک کامل آن.
کد خبر: ۵۱۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 04 November 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- یکی از مشکلاتی که در جوامع امروزی به‌ویژه جامعه شهری با آن دست و پنجه نرم می‌کند، صنعتی شدن سبک زندگی است و این مسئله معضلی است که تاوان آن را جامعه می‌پردازد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در سبک زندگی امروز جامعه روی‌آوردن به غذاهای آماده و فست‌فود است که باعث بروز معضل چاقی به‌صورت گسترده در جامعه شده و افراد به‌دنبال راه‌حل‌های کوتاه مدت برای کاهش وزن هستند.

حتما شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که رژیم‌های لاغری کارآیی چندانی نداشته و گاهی عوارض ناگواری برای فرد به‌دنبال دارد و می‌توان گفت فربهی و لاغری از قدیم‌الایام ذهن بشر را به خود منعطف کرده است و باید گفت بهترین راه برای کنترل وزن استفاده از روش‌های تغذیه‌ای سنتی است.

برخی از کارشناسان برای کاهش وزن حذف وعده شام را پیشنهاد می‌دهند، اما در روایت متعدد از ائمه حذف وعده شام نهی شده است و امام رضا(ع) در این رابطه می‌فرمایند یکی از روش‌های اصولی برای کنترل وزن، کاستن از حجم غذای شام است، نه ترک کامل آن. همچنین ایشان می‌فرمایند کسی که می‌خواهد سالم و بدنی سبک و کم‌گوشت داشته باشد از شامش بکاهد.

امام رضا(ع) همچنین در بیانی دیگر نحوه حمام کردن را در چاقی و لاغری دخیل دانسته‌اند و فرمودند حمام یک روز درمیان گوشت بدن را زیاد و هر روز حمام رفتن پیه‌های کلیه را آب می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار