تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شبکه دولت چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به مباحث امنیتی تبادل اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
کد خبر: ۵۱۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 05 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اسماعیل غلامیان با اشاره به اینکه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی همانند تلگرام، وات‌ساپ و ... در انجام امور اداری دستگاه‌های اجرایی ممنوع می‌باشد، اظهار کرد: مباحث امنیتی تبادل اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در راستای استفاده از فناوری‌های نوین، با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تهیه تجهیزات جدید، طرح توسعه شبکه اختصاصی دولت اجرا شد که قابلیت استفاده برای دستگاه‌های اجرایی در سطح استان را فراهم می‌کند.
غلامیان در خصوص تهدیدات امنیتی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که خطرات و تهدیدات امنیتی را نمی‌توان به طورکامل حذف کرد و یا از آن‌ها جلوگیری کرد با این حال یکی از روش‌های مدیریت ریسک این است که خطرات امنیتی را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تبادل اطلاعات میان‌بخشی در شهرستان‌های 9 گانه استان به صورت کاملاً امن و اختصاصی میان دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود، تأکید کرد: در راستای آگاهی بخشی عمومی از امکاناتی همچون صدا و سیما، پخش تراکت توسط شورای هماهنگی بانک‌ها، ارائه نکات امنیتی و آموزش توسط پلیس فتا در مدارس، ارسال پیامک‌های آموزشی، ایجاد صفحات آموزش سایبری در کلیه پورتال‌های دستگاه‌های اجرایی توسط کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات پدافند غیرعامل استان استفاده شده است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شبکه دولت استان در خصوص خرید سرورهای پیشرفته برای استان گفت: در سال گذشته دیتاسنتر استان توسط سازمان فناوری اطلاعات در استان راه‌اندازی شد و در حال حاضر امکان ارائه خدمات پهنای باند، سرور اختصاصی، سرور مجازی و .... را دارا است که به کلیه دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ شد تا برحسب نیاز از امکانات استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور پایش و کنترل فضای سایبری و تهدیدات موجود در این فضا، از نیروهای متخصص و تجهیزات مدرن استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار