تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه ریزی این فدراسیون برای کسب مدال المپیک 2020 توکیو است.
کد خبر: ۵۲۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 07 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد درخشان افزود: جودو ایران مدال المپیک را در کارنامه افتخارات خود کم دارد، از این رو برای کسب مدال در این بازی ها برنامه ریزی کرده است.
وی تصریح کرد: ایران جودو قهرمانی جهانی و آسیایی را در کارنامه خود دارد، بنابراین باید به بالاترین افتخار ورزشی یعنی المپیک نیز برسد.
درخشان گفت: جودو ایران ورزشکارانی چون آرش میراسماعیلی را در رقابتهای المپیک سیدنی داشت که تا مرحله کسب مدال برنز پیشرفت، اما از دستیابی به این مدال بازماند.
به گفته وی، جودوکاران دیگری مانند میران، رودکی، آخوندزاده و معلومات نیز در دهه های مختلف 4 بار شرایط رسیدن به فینال المپیک را داشتند، اما زمینه کسب مدال برای آنها فراهم نشد.
رئیس فدراسیون جودو پیرامون دوپینگ در ورزش نیز گفت: دوپینگ یک مشکل جهانی است و به صورت کلی با این عمل زشت در جهان مقابله می شود.
درخشان گفت: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، انجام تست های مختلف از تیم های ملی اعزامی خارجی و اردوها و مسابقات قهرمانی کشور را ضروری کرده است که این فدراسیون نیز این طرح را اجرا می کند.
به گفته وی، متاسفانه آگاهانه یا ناآگاهانه در سطح نونهالان نیز مواردی از دوپینگ دیده شده است که این نشان از عمق این مساله است، به همین دلیل با یک عزم ملی این عمل زشت در حال ریشه کن شدن است.
وی در پاسخ به منتقدانی که اعلام می کنند افسران وادا (افسران آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) باید در فدراسیون ها همیشه مستقر باشند، گفت: این صحبت ها ناشی از ضعف دانش افراد است، چرا که مبارزه با دوپینگ در داخل کشور برعهده 'نادو' (افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ) است و هرگاه افسران نادو برای تست گیری به مسابقات مراجعه می کنند، ورزشکاران با کمال میل از آن استقبال می کنند.
درخشان، درباره وضعیت پیشکسوتان رشته جودو نیز گفت: محمدرضا رودکی اکنون مدیر تیم های ملی بوکس ایران است و محمود میران نیز با این فدراسیون همکاری دارد.
به گفته وی، پیشکسوتان دیگر جودو نیز در تیم های ملی رده های سنی مختلف فعالیت می کنند و فدراسیون به تدریج از توان پیشکسوتان بهره خواهد گرفت.
رئیس فدراسیون جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از امکانات ورزشی به شهرکرد سفر کرده است.
چهارمحال و بختیاری 2 ملی پوش در رشته جودو در رده سنی نوجوانان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار