امام جمعه سامان:
تابناک چهارمحال وبختیاری- امام جمعه سامان گفت: هر ساله به منظور اعلام نفرت از دشمنان اسلام و مبارزه با آن‌ها پیاده‌روی اربعین حسینی پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود، به طوری که به سمت و سوی جهانی شدن پیش‌ می‌رود.
کد خبر: ۵۲۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 07 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام علی‌اصغر عقیلی اظهار کرد: بعد از گذشت یک هزار و 400 سال از قیام امام حسین (ع) همچنان شور و شعور حسینی در میان مردم دنیا تداوم دارد و راهپیمایی اربعین حسینی یک راهپیمایی دینی، ولایی و یک مانور بزرگ محسوب می‌شود.
وی تقویت وحدت میان امت اسلامی، شناخت و معرفی امام به دنیا و گفتمان‎سازی شیعی را ازمهم‌ترین اهداف این پیاده‌روی دانست.
حجت‌الاسلام عقیلی با اشاره به اینکه امروز احترام به امام حسین(ع) از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه روز به روز مردم اروپا و آمریکا جذب اسلام می‌شدند و در میان آن‌ها گرایش به اسلام افزایش یافته بود، دشمن خبیث دنیا یعنی آمریکا چاره کار را در پرورش داعشی‌ها و تکفیری‌ها دید.
وی ادامه داد: در این راهپیمایی عظیم که هر ساله میلیون‌ها نفر به سمت کربلا حرکت می‌کنند آمریکا قصد دارد اسلام را ایدئولوژی خطرناک نشان دهد.
حجت‌الاسلام عقیلی تصریح کرد: علاوه بر مسلمانان سراسر دنیا، مسیحیان نیز در این مسیر موکب‌هایی را برای خدمت به زائران برپا می‌کنند که این نشان‌دهنده علاقه خاص به اهل‌بیت است.
امام جمعه سامان با اشاره به اینکه این پیاده‌روی پدیده نوظهوری نبوده بلکه امری طبیعی و معقول است، بیان کرد: هر ساله به منظور اعلام نفرت از دشمنان اسلام و مبارزه با آن‌ها پیاده‌روی اربعین حسینی پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود و به سمت و سوی جهانی شدن پیش‌می‌رود تا جایی که تمام دنیا را به سمت خود بکشاند.
وی گفت: زائران حسینی باید در راستای جهانی کردن ارزش‌های الهی گام برداشته و این ارزش‌ها را به دنیا معرفی کنند.
حجت‌الاسلام عقیلی گرایش به اسلام، ترویج دین اسلام، شناسایی مکتب حسینی و اسلام و تاثیرگذاری معنوی در شخصیت افراد را از برکات این پیاده‌روی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی کارخانه انسان‌سازی است، خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد با عشق و عرفان و نشات گرفته از معنویت در این مسیر قدم بردارند و آثار و برکات آن بر افراد تاثیرگذار باشد مثمر ثمر بوده و در صورتی که جنبه ظاهری داشته باشد از ثمرات و برکات این کار کاسته می‌شود و قدم در این راه به واسطه ظاهری بودن بی‌فایده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار